Jag vill mycket

Jag vill hitta mig själv. Fast i en annan person. Det är alltid roligast i början när man upptäcker att man har saker gemensamt. Det blir ännu roligare i längden när man upptäcker att man har allt gemensamt. Det blir tråkigare när man upptäcker att man faktiskt inte har allt gemensamt. Man upptäcker varandras brister och lär sig att hata förakta dem. Till slut så blir dessa brister för påfrestande för att man ska kunna hantera den andre personen. Man får inte ut något av den. Man blir bestulen på energi.

Så istället för att tänka på allt positivt så aktar jag mig för det negativa. Vilken härlig solstråle jag är. Ibland undrar jag ifall jag verkligen har bidragit till någonting med någonting jag har gjort. Något jag har sagt. Något jag har skrivit. Jag känner mig inte värdelös, utan bara onödig. Jag vill betyda något för någon. På samma sätt som förut, fast ännu mer samtidigt som jag vill att någon ska betyda för mig. Just nu känner jag ingenting. Inte ett skit. Jag hatar det. Jag vill känna någonting.

Alla säger att jag är otålig och jag håller med. Det är bara det att jag hatar att vänta. Jag vet inte ens vad jag väntar på. Fredrik Andersson 17 år, det är min etikett. Den säger inte ett skit om mig. Haha vad är det här? Det känns som om jag är 14 igen och inte 17. Allt suger och ingenting betyder något. Det är kul att se det positiva i livet.

hahah.

Kommentarer
Postat av: H

Vi är mer lika än jag trodde.



"Ibland undrar jag ifall jag verkligen har bidragit till någonting med någonting jag har gjort." Ja, det har du.



"Just nu känner jag ingenting. Inte ett skit. Jag hatar det. Jag vill känna någonting." Kommer du ihåg när jag skrev en kommentar om detta? Att jag också känner så ibland? Jag gör fortfarande det. Jag fyller 18 på fredag, och jag känner ingenting. Jag vet inte om jag tycker det ska bli kul eller inte, jag vet inte vad jag vill ha i present (eller jo. egentligen önskar jag mig bara en enda sak. gissa vad? kärlek), och jag vet inte vad jag vill göra på min födelsedag. Jag vill bara känna någonting, vad som helst.

2010-08-08 @ 22:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0