Mane(a)ter

Drömde att jag drömde inatt. Fick värsta inception-feeling då. Fast drömmen i drömmen var bara jobbig. Jag gick i en öken som sedan förvandlades till ett jättestort hav och när jag simmade där så fick jag massa MANETER i ansiktet. Jag hatar maneter. Seriöst. Men just då så lyckades jag övervinna min manet-fobi och jag bara torkade bort dem ur ansiktet (haha). Jag mindes att jag tänkte något i stilen med: Åh, men jag är stark och jag måste övervinna det här nu. Måste fortsätta simma, det finns ingen återvändo.

Kanske det är mitt undermedvetna som försöker berätta något för mig. Känner mig faktiskt lite besviken. Jag och mitt undermedvetna som brukar komma så bra överrens. Varför göra allt så invecklat med massa metaforer i drömmar? Jag tycker det här med det undermedvetna är ganska spännande. Som om att mitt undermedvetna vet saker som inte jag vet. Haha!

Ledsen att tråka ut er med så här konkreta saker, men jag får skylla på att jag bara har varit vaken i två timmar, haha. Kanske gör en ny blogg där jag skriver om mitt otroligt intressanta liv, fast ur en mer konkret synvinkel. OM nu någon vore intresserad.

Ordets makt och vanmakt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0