Gemenskap och kärlek

Jag fylldes just av en insikt.

Jag kom just hur på hur mycket jag älskar min omgivning. Hur mycket jag älskar de människor som finns i mitt liv från morgon till kväll. Det kan vara att busschauffören ler lite extra, det är de här små sakerna som kan göra mig så otroligt glad. Eller det kan vara du, den där tjejen i matsalen som som vänder bort blicken när jag tittar på dig. För jag vet att du tittade på mig i smyg. Det kan vara den killen som jobbar på carlings som pratar på lite extra som får mig att le. Alla de här sakerna bidrar till en helhet som gör att jag känner mig älskad. Det är först nu som jag inser hur mycket positiv det inte bara finns i atmosfären runt mig, utan även i mig själv, så jag ler tillbaka. Idag när jag sett på bussen hem så satt jag och tittade ut genom fönstret på drottninggatan så såg jag en kille titta på mig. Han är kanske 20 år. Vi stirrar länge på varandra och plötsligt gör han en grimas. Då gör jag en tillbaka och då börjar både han och jag skratta. Bara en sådan sak fyllde mig med positiv energi. Eller så kan det vara du som håller upp dörren för mig när jag ska gå in. Jag älskar dig. Du fyller mina dagar med positiv energi.

Självklart har jag inte glömt er. Ni som får mig att skratta. Er som jag spenderar det mesta av dagarna med. Det är så otroligt skönt att komma till skolan med vetskapen om jag kommer tillbringa en hel dag med er. Skratta så skrattar världen med dig. Jaa, sannerligen. Jag ler nästan hela tiden nu. Och ibland så skrattar jag åt någonting om inte ens är roligt, men jag vill skratta, jag vill dela med mig av all den positiva energin jag har inom mig. Det är ni som är med och skapar den. Det kan vara dåliga Tiger Woodsskämt eller bara skräcken för mat-tanternas vrede. Jag älskar det ändå och jag skrattar åt det för det är så underbart att kunna slappna av och göra det. Det är så underbart att kunna ha den lyxen. Allt det där är mina dagar fyllda av och jag inser att det är det som ger mig styrkan att bekämpa allt skit. Det är tack vare hur ni får mig att känna mig. Hur ni får mig att må bra.

Inte heller har jag glömt er, vilja jag kallar mina närmaste vänner. Som alltid finns där och lyssnar, men inte heller bara för att lyssna, utan för er så kan jag berätta om tokigheter som jag inte skulle kunna berätta för någon annan. Ni finns ju där för att göra mig glad hela tiden, finns där för att älska mig. Hahaha! Jag älskar ju er också. Jag få er att skratta. Jag vill få er att må bra. Hela dagen så längtar jag efter er också, att berätta  om allt som har hänt. Jag vill dela med mig av det, bara med er. Jag mår så sjukt bra av er och det är därför jag sitter här och skriver det här inlägget nu. Jag känner att jag behöver tacka alla människor i min omgivning, jag känner verkligen att jag behöver det, för jag älskar er verkligen. Jag visar det inte alltid, men när jag får sms av er så ler jag jättestort för jag ser att ni bryr er om mig. Shit vad jag tycker om er allihopa.

Och till sist alla mina läsare här på bloggen. Till dig. Jag älskar dig också. Jag älskar alla dina positiva kommenterar och jag älskar även de kluriga kommentarerna som jag får ta och fundera på. När jag kommer hem efter en lång dag i skolan och ser en kommentar så blir jag också otroligt varm i hela kroppen. Fylls av glädje. Det är den glädjen jag visar för dig idag, för jag har nog aldrig visat min tacksamhet på samma sätt förut. Jag älskar dig. För att du läser min blogg. För att du är en positiv tanke i mitt huvud. För att det är dig jag skänker en tanke åt på kvällen, hmm undrar om någon kommenterar.

Jag kanske inte har nämnt alla i det här inlägget, alla i min omgivning, för det skulle bli ett för långt inlägg, men alla ni har en oändligt stor plats i mina tankar, och min blogg är bara en litet kikhål in till mina tankar. Du som individ tar upp enormt med plats och det ska du vara stolt över. Jag älskar dig också.

För alla er jag älskar, tack för att ni finns och gör världen till en underbar plats.

Kommentarer
Postat av: Robin

"Det kan vara dåliga Tiger Woodsskämt eller bara skräcken för mat-tanternas vrede." Jag tror jag känner den grabben.

2010-08-26 @ 22:53:30
Postat av: Dilan

Du tänker för mycket. Du älskar för mycket. Men jag antar att världen behöver sådana personer också. Is it real or ficiton?

2010-08-26 @ 22:55:06
Postat av: My

Eller älskar du verkligen så mycket?...

2010-09-30 @ 12:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0