I sanning så älskar jag inte dig

I ett liv som vi aldrig levde, så upptäckte vi vad som egentligen betydde något.

KlippKlipp


"Fredrik! Kom nu, vi måste skynda oss. De väntar på oss!" Hon ler så underbart och viftar med sina armar. Hon vill att jag ska följa med. Min närvaro är viktig. Utan mig så kommer hon inte ha lika roligt. Hon vill att jag ska vara där och uppleva det med henne. Hon vill verkligen se mig le igen, såsom jag gjorde förut. Hon älskar mig och jag älskar henne för att hon älskar mig...

Nej. Det där existerar inte. Det kan inte existera.

...Jag säger åt henne att vi inte har bråttom någonstans. Jag ber henne att komma närmre och sedan trycker jag henne emot mig. Hon känns stel i början, men sedan slappnar hon av och kramar mig tillbaka. Vi sitter där på min sängkant och håller om varandra och tidens tycks inte existera. Men jag vet att det snart kommer att ta slut, för snart måste vi gå vidare i livet. I de stillastående vattnen bildas giftet. Dessutom...

NEJ! Det får inte existera. Det skulle förgöra allt jag står för. Det är bara fantasier. En dåres fantasier.

...så har vi ändå stannat på samma punkt alldeles för länge i livet. Det är dags att bränna alla gamla fotografier, det är dags att sopa igen spåren ifrån det som var. Tillsammans skapar vi mer hat än vad vi har skapat kärlek. Det finns därför ingen anledning att stanna kvar på den här platsen...

NEJ DET FÅR INTE EXISTERA, DET ÄR BARA EN FANTASI SOM KOMMER ATT TA SLUT SNART. SNART KOMMER JAG VAKNA UPP UR DEN HÄR DRÖMMEN OCH DET KOMMER VARA EN SÅDAN LÄTTNAD. DET HÄR HÄNDER INTE, DET FÅR INTE HÄNDA, DET KAN INTE HÄNDA. SNÄLLA LÅT DET TA SLUT NU, INNAN VI FÖRSTÅR ALLT VI HAR BYGGT UPP.

...I min värld är jag kung. I fantasin kommer jag alltid att vara allsmäktig, samtidigt som jag inte är mer än en världelös fattig tiggare. Jag kan vara allt jag vill vara och när hon sitter här i min famn känns det så äkta. Det händer ju verkligen. Någonstans händer det. Det här kan inte vara fejk. Aldrig förut har jag kännt mig så levande förut. Aldrig...Jag älskar henne.

NEJNEJNEJNEJNEJNEJNEJNEJ, DET ÄR BARA EN FANTASI, DEN KAN INTE FÅ NÅGON MAKT I VERKLIGHETEN. DEN KAN INTE FÅ NÅGOT INFLYTANDE ÖVER MINA TANKAR. NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ, SLUTA GÖRA SÅHÄR.

KLIPP KLOPP (eller skiljelinje)

I det livet som vi aldrig levde så insåg vad vi som betydde något. Det var................................................

(Anhåller om tillstånd att få avbryta destruktiv tanke)

(Beviljas)

Hahahahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahahahaha

I livet som vi aldrig levde, DÅRAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0