Om ett år...

För exakt ett år sedan så tog det slut med min förra tjej. Det var den 18 juli. Nu har det gått ett år. Det är lustigt hur tiden går så fort. Men jag minns fortfarande exakt vad jag tänkte då, vad jag skulle känna och tänka om exakt ett år. Skulle jag vara lycklig då? Skulle jag ha en annan tjej då? Ja och nej. Jag sitter i samma situation som jag gjorde för ett år sen. Det är lite ironiskt. Fast det är så livet funkar. Upp och ner.

Så även nu riktar jag tankarna till om ett år. Vad kommer jag känna då? Kommer jag sitta och sörja någon förlorad kärlek då också? Kanske. Vem vet? Men jag antar att jag klarar av det, för det är ju inte bara dåliga saker som har inträffat. Jag har lärt mig så otroligt mycket på det här året och jag känner att det finns fortfarande så otroligt mycket att lära. Det är en betryggande tanke.

Men ett år går varken sakta eller snabbt och jag har inte bråttom dit. Jag tänker utnyttja tiden. Inte slösa bort den som jag har gjort tidigare. Så ifall jag sitter där om ett år och skriver ett liknande inlägg, säg då åt mig vad jag tänkte nu. Säg att jag inte ångrade någonting. Säg att allt jag gjorde, gjorde jag för att det kändes rätt i stunden.

Men du måste lära dig att tänka mer än fem sekunder framåt, för att undvika de största misstagen.

Jo visst. Det där med att planera sin tillvaro. Wiho. Jag hoppas att den 18-årige Fredrik är lite smartare  än den 17-årige. Jag hoppas att han gjorde mindre misstag och att han gjorde många bra saker. Nu tänker jag vänta.

Tiden är en flod och allt vi kan göra är att flyta med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0