Vad döljer du?

Det är lustigt hur vi kan dölja saker för varandra, för att verka mindre konstiga eller för att vi skäms för någonting. Jag minns så väl när jag var yngre, då brukade jag jämt fantisera om att ha en tjej på mitt rum. Det första jag skulle göra dock, innan hon kom in, var att gömma alla mina fantomentidningar! Herregud, tänk om hon såg att jag läste fantomen, då skulle hon ju tycka att jag var värsta tönten. Inte kan någon gilla en kille som läser fantomentidningar? Haha herregud. Jag fattar inte hur jag tänkte. Skämdes jag för den jag var? Antagligen. Jag minns att det var andra saker jag försökte dölja för tjejer också. Att jag spelade World of Warcraft (ja, jag har faktiskt gjort det). Det var absolut jättepinsamt ifall någon skulle tro att jag var värsta nörden. Oerhört pinsamt. Ingen gillar/respekterar killar som spelar WoW (det ligger faktiskt lite sanning i det, haha). Jag minns att jag jämt hittade på saker att säga till vissa tjejer när jag egentligen skulle spela. "Vad gör du då?" "Nej, ingenting. Chillar bara lite". Haha, så patetiskt nu när jag tänker tillbaka på det.

Men även idag så finns det saker som jag väljer att dölja, av den anledningen att jag vill ha en viss image. För inte skulle jag kunna säga att jag gillar Pokémon, eller till exempel att jag älskar soundtracket till sagan om ringen? Fast nu har jag ändå avslöjat några grejer. Jag minns även för några månader då jag träffade en ny människa och jag tyckte hon hade så bra musiksmak och var imponerad. Då sa hon att hon gillade Tokio Hotel och då sjönk mitt förtroende lite, haha. Hon sa även att hon hade dolt det för många och hon valde att inte säga att hon lyssnade på det. Jag tyckte det var lite lustigt. Precis som med mina fantomentidningar för några år sedan. Vad är det vi är så rädda för? Att bli avvisade för sådana små saker? Haha det vore lustigt ifall jag övergav en av mina vänner bara för att hon gillar Tokio Hotel.

Det kan också finnas mer allvarliga saker som man kan välja att dölja för "mängden". Till exempel ifall man är homosexuell. Där finns det ju större risk för att man ska bli avvisad, så är det därför man väljer att dölja det? För man är inte riktigt redo att ta smällen? Jag vet inte. Och ifall man nu är bög, hittar man då på massa undanflykter på att säga att man inte är det? Det är så invecklat det där. Att hitta på smitvägar. "Vad gör du i helgen?" Skulle personen som frågar mig det tappa respekt för mig ifall jag sa att jag skulle lana då? Det var också en grej som jag var orolig över för en tid sedan. Så istället för att säga vad jag egentligen skulle göra så sa jag bara att jag skulle "chilla". Ett ganska neutralt ord.

Jag tror att alla har någonting som de döljer för varandra. Låter det inte logiskt? Något som man skäms lite för. Något som kan sabba den bilden andra har av en. Äh vafan, innan jag tittar på ett pokémon avsnitt nu så har jag en fråga till alla er som läser det här.

Vad döljer du?

Kommentarer
Postat av: H

Massor. Vet inte varför, det bara blir så automatiskt. Döljer att jag aldrig varit tillsammans med någon, att jag aldrig druckit, att jag gillar att läsa, osv... Jättelöjliga grejer att dölja, jag vet.

2010-07-24 @ 22:31:54
Postat av: Anonym

mina känslor

2010-07-26 @ 21:30:06
Postat av: Anonym

jag döljer mitt förflutna

2010-10-30 @ 23:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0