Svara

SÄG DET DÄR SOM DINA ÖGON SKRIKER OM.
SÄG DET DÄR SOM DINA BLICKAR LOVAR MIG.

Annars tror jag dig inte. Jag vill bara tro. Jag vill bara tro att det där ansiktsuttrycket är reserverat för mig. Jag vill bara tro att jag betyder någonting för dig, för det vore en sådan underbar tanke. Jag vill bara tro att jag i dina ögon är stor.

Jag ser ju dig. Och du ser mig. Vi ser varandra, men ändå ser vi inte varandra. Du ser mig, men du ser inte människan. Se människan! Se in i min själ! I dina ögon vill jag tro att jag ser en inbjudan. En invit.

(känner du inte dragningskraften?)

Snälla säg det bara.

(hon väntar på att du ska säga det, för dina trånande blickar ger henne bara förhoppningar)

Vänta...

(vänta för evigt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0