Vindens riktning

Ödets vindar blåser och du bara låter dig föras med.

Dessa beslut fattas inte av mig. Dessa handlingar är inte mina. Jag bara lyssnar till sången (ifrån mitt hjärta) som ekar i dessa tomma korridorer. Jag försöker sjunga med, jag kan melodin, men jag kan inte texten. Det är en ny text. Melodin förblir densamma, men texten är ny. Orden är främmande för mig och jag förstår dem ännu inte, men jag tror att jag kommer att lära mig. Snart blir det min egen sång. Snart ska jag skriva mina egna texter och det där ansiktet som är dolt ska le åt mig. Med tiden så kommer den gamla texten att blekna bort, tills ingen längre minns de goda orden eller de förlorade ögonblicken. Såsom i en spegel, där jag tittar på mig själv och ser dig. Dina svaga konturer och ditt ansikte är fortfarande dolt. Vem är du att ta plats i mig? Vem är jag att bosätta mig i ditt sinne? Vi lyssnar ju till samma sång. Samma melodi. Kärlekens melodi. Du känner den där känslan, men detaljerna har förändrats. Melodin kommer aldrig förändras, den kommer förbli densamma.

Fast allt det där är såklart bara fantasier. Det är inte den verkliga verligheten såsom jag vill att den ska vara. Ingenting av det här händer. Jag såg dig aldrig, du såg mig aldrig. Trots allt det som har hänt (trots allt det som inte har hänt) så sitter jag ändå har maktlös. Jag önskar att min verklighet var verklig för då skulle jag kunna acceptera att det inte blir som det aldrig var menat att det skulle bli.

Snälla. Lägg ned det här. Skriv på det som betyder någonting. Skriv på det som det är meningen att du ska skriva. Hör du inte hur de ropar på dig? Karaktärerna. De vill bli skapade. De vill agera. De vill till sist bli förändrade. Ge dem möjligheten, för detta är din plikt och endast din. Istället för att förstöra dig själv, bygg vidare på någonting nytt och på det som betyder någonting inte bara för dig, utan för andra också. Var inte en sådan egoist.

Vilken färg har själen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0