Läsa läsa läsa

Det blev en alldeles för lång dag idag.

Men en viktig sak inträffade värt att skriva ned här. Jag gick med i vasa skolans litteraturförening. Så hädanefter så blir jag tvungen att läsa som en dåre för att hänga med vad de andra pratar om. Känns lite falskt att fuskläsa på wikipedia istället, så det är bara dags för mig att börja läsa allt det där som jag inte har haft tid med förut. Dessvärre så tror jag att det är mitt skrivande som kommer lida mest av det. Fast lida och lida. För att kunna skriva en låt så måste man ha lyssnat på musik. Jag måste läsa mer för att kunna skriva bättre. Det kanske inte är rättvist att jag jämför mig själv med typ skrivarlegender, men jag har ju så höga krav på mig själv. Jag kanske borde sluta skriva helt och hållet och bara ha en period där jag läser istället. Det borde funka.

Men varför slösar jag tid här, måste läsa ut min feta bok som är alldeles för tjock. Ångrar grovt att jag började läsa den. Haha, men dessvärre så måste jag läsa klart den för annars kommer jag ha dåligt samvete i resten av mitt liv. Tänker iallafall ta tag i det och läsa lite nu! Ja, och då menar jag NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0