Ögonbindel

Fan. För tätt inpå. Det blir intimt. Springer runt i cirklar. Förvirring, förvirring och förvirring. Snälla ge mig styrkan att hantera det ohanterliga. Det är ju det jag är sämst på. I motgångarna testas vi. Hahahah. Men det här är ingen motgång. Det här är en nedförsbacke och min fart ökar och ökar hela tiden, snart kommer den punkten då allt tvärstannar och allt jag har kvar att göra då är att plocka upp spillrorna av det som blir över.

Fast allt det där kanske bara är en negativ tanke i mitt huvud. Kanske situationen inte alls är så allvarlig som i verkligheten. Men är det som händer i mitt huvud verkligheten? Eller är det bara min verklighet? I sådanafall är min verklighet korrupterad, men jag tänker inte ljuga. Jag tänker säga sanningen och endast sanningen för sanning är det vi trots allt vill höra, så länge den är god. Fast det här är ingen god sanning. Inga vackra ord. Bara värdelösa ursäkter. Så jag frågar mig själv ifall jag skulle förlåta mig ifall jag var i hennes skor, och svaret på den frågan är ja. Jag skulle förlåta mig, för jag är värd att kämpa för.

Men det kommer göra ont. Jätteont.

Fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0