Skriva skriva skriva

Just nu finns det fem svartvita tankar i mitt huvud.

Lovisa

Martin

Jonatan

Alexandra

Joel

Måste försöka fokusera tankarna och få saker att stämma ihop. Vad behöver jag för att fokusera tankarna då? Jo, lite  inspiration, vilket jag har fått mycket av på sista tiden.

Men sanningen är att jag hatar att skriva. Jag hatar att blogga. Jag hatar allt jag har skrivit samtidigt som jag älskar det. Jag hatar att jag kan skriva. Jag vill inte skriva. Jag vill inte älska det. Jag önskar att jag inte kunde, för världen vore så mycket lättare då. Jag kommer aldrig heller kunna att smita ifrån skrivandet. Det kallar på mig. Tvingar mig att förstå mig själv. Jag vill inte förstå mig själv. Skrivandet tvingar mig att förstå andra. Jag vill inte förstå andra, jag vill lära känna dem själv.

Så det här är min förbannelse samtidigt som det är min gåva. Jag hatar det här inlägget, för jag skriver inte bara, utan jag skriver om min största svaghet. Så nu vet du.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0