det är någon som knackar på dörren

F: Om du är riktigt tyst så kan du höra tystnaden. Hör du?

L: Jag förstår inte. Hur låter tystnaden?

F: Har han inte talat till dig vid de tillfällen då du känt dig ensam?

L: Nej, han är en främling för mig. Du verkar känna till honom. Snälla, berätta mer.

F: Du måste förstå att tystnaden är väldigt känslig. Vid minsta ljud så försvinner han.

L: Men är inte tystnad bara avsaknad av ljud?

F: Hur du förolämpar honom! Har du ingen respekt för en av dödens fyra budbärare?

L: Vad menar du? Dödens fyra budbärare?

F: Det är en annan historia. En historia som jag helst inte vill dela med mig av. Men det är så att när döden står dig nära så kan du urskilja alla hans fyra budbärare. De kommer till dig en efter en och förklarar det du behöver veta.

L: Hur vet du detta??

F: För att jag är en av dödens fyra budbärare, jag är ensamheten och jag tänker hålla dig sällskap tills min herre anländer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0