jag kan räkna till evigheten på franska

- Har du någonsin hört uttrycket "Isolera sig ifrån smärta?"
- Nä aldrig. Vad menar du?
- Jag vet inte. Jag såg det på internet. Det lät häftigt.
- Ja, för att lida och vara en martyr är ju så häftigt.
- Nja, men det är vackert.
- Det var det löjligaste jag hört. Hur kan smärta vara vackert?
- Lidande ger i längden en person starka karaktärsdrag.
- Och det är något du strävar efter? Försök inte vara någonting som du inte är.
- Du vet att vi aldrig kommer komma fram till någonting med dessa dialoger. Vi existerar inte ens.
- Just det. Jag glömde det. Jag som hade börjat känna mig så levande. Tror du aldrig att vår herre släpper oss fri?
- Vad skulle vi göra med frihet? Vi skulle bara vara ett par vilsna tankar ute i en värld av regler och begränsningar. Här är egentligen den riktiga friheten. Den frihet som vi faktiskt har i fångenskapen. Jag tror vi uppskatta den mer. Jag tror vi uppskattar de tillfällen vi får tillbringa här utanför vår herres huvud. Vad vi säger blir ju faktiskt nedskrivet. Är inte det en frihetskänsla? Vi kanske påverkar andra människor. Förstår du inte???
- Jo. Men det känns ändå som om någonting fattas. Och jag tror du vet vad jag menar.
- Ja. Det saknas någon att bolla idéer mot. Det saknas en levande inspirationskälla. Vi har pratat om henne förut. Tror du att hon är verklig? Eller är hon en illusion som de andra säger?
- Jag vet inte. Jag vill tro att hon är verklig, för hon skulle tillföra så otroligt mycket till vår värld. Och i sanning så tror jag att vi skulle kunna tillföra mycket till hennes värld också.
- Men vem är hon??? Jag känner knappt till henne.
- Jag tror ingen gör det.
- Tror du vi kommer träffa henne någon dag?
- Ja det tror jag. Det är jag övertygad om.


Fast ni existerar ju inte. Ni är bara baserade på verkliga händelser. Er dialog har aldrig existerat. Ni är inget annat än tankar som jag väljer att tänka närhelst jag önskar. Ni kommer aldrig att träffa någon fysiskt, eftersom ni inte existerar fysiskt själva.


(vi har dansat med henne i evigheten, det har inte du)


Vänta. Vart tog verkligheten vägen?

Kommentarer
Postat av: Anonym

freddden.blogg.se

2011-04-29 @ 23:40:43
Postat av: Ok

Varför länka den bloggen? Det finns inget att hämta där

2011-04-29 @ 23:54:36
URL: http://cocacolacowboys.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Varför tar du inte bara bort din gamla blogg?

2011-04-29 @ 23:57:24
Postat av: .

Jag kan också räkna till evigheten på franska. Man måste bara vara bra på matte.

2011-05-01 @ 20:30:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0