det började iallafall bra

när stadens gator ligger öde
när vindens sus inte hörs

då vandrar jag längs sprucken asfalt
som var ett löfte om hållbarhet

en gatulykta har slocknat mitt i natten
det var inte mer än falska förhoppningar

jag frågar tomheten vart alla är
men tystnaden håller andan

jag ser din kontur längre fram
jag vet att du är där

jag springer över tomma gator
för att få tala en stund med dig

du springer som besatt
är det något fel på mig?

snälla vänd dig emot i livet
det är allt jag begär

se mig i min ensamhet
se mig i min misär

jag har ju sett dig lida
men aldrig såhär

kan du inte berätta för mig
vem du egentligen är

jag ropar efter dig
jag ropar ditt namn som jag hittat på

du stannar upp i livet
och våra stunder var så få

jag ber dig se mig i ögonen
vi kan lära oss något nytt

vänd dig om i livet
så vi kan se varandra

när jag ser ditt ansikte
så fylls jag av skräck

du har inget ansikte
det är bara en svart fläck

du har aldrig existerat
du fanns bara i min fantasi

självklart så var det bara en dröm
men varför då har den inte slutat

du springer fram emot mig
och suger in mig i din tomhet

och jag skriker efter hjälp
men ingen kan beskydda mig från mig själv

allting försvinner

FÖR VERKLIGHETENS GREPP VERKLIGEN KÄNNS, VISST GÖR ET D???????????????++++







AHUSDJKALSKJWÖLRIJWPEOFNWDKFJNSDF
SDF
SDF
SDF
SDF
SDFOJKNSDFLASÖDÖ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0