skillnaden (som jag inte ser)

Anonym om Titta! En känsla! Fånga den!:

varför inte vara sårbar i den riktiga världen? det är så man får möjlighet att växa.


Fast då kommer det där med att skilja mellan fantasi och verklighet. Ibland är gränsen väldigt tunn. Så väldigt, väldig tunn. Ibland finns inte fantasi och verklighet, ibland finns det bara en sanning som ingen har makten att ifrågasätta. Och hur ska man kunna växa om man ständigt gör sig sårbar? Hur ska jag kunna växa om jag hela tiden blöder? Hur ska jag överleva livet om jag inte försöker göra någonting för att laga mig själv? Med öppna sår i livet så skadar man bara sig själv. Det finns aldrig någon möjlighet att växa. Snarare att krypa ihop till en liten instängd varelse vars namn ingen längre kan minnas. De minns bara att han öppnade sina sår för världen och lät dem granskas av livets alla ansikten.

Den riktiga världen är verkligheten och från ett utomstående perspektiv så är det den världen jag egentligen lever i. Även fast fantasin är den plats jag föredrar, eftersom den är en förskönad version av verkligeten. För mig är den riktiga världen bara en skiss. Ett byggnadsställning utan varken tag eller väggar. En gran utan barr. Snälla. Fantasin är så fantastiskt mycket vackrare och den är oändlig. Den är evig.

Skilj mellan fantasi och verklighet, minns det, för det är det viktigaste jag någonsin har sagt i hela ditt liv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0