Något helt annat än vad jag hade tänkt mig

Förstörda människor söker andra förstörda människor så de kan skapa en relation till varandra och i denna långsamma process laga varandra. Dessvärre så inträffar det sällan att dessa individer lyckas laga varandra helt innan de går skilda vägar, mer förstörda än de var när de träffades och deras sökande börjar igen. Ifall dessa individer lyckas mot all förmodan laga varandra helt, så har de inte längre något behov av varandra längre och går därför skilda vägar igen, utan att vara förstörda, men med ett växande osynligt sår. Detta osynliga sår kan endast läkas av en annan människas närvaro, men den enskilde individen kan inte förstå det.

Du är förstörd och jag är hel

Det är därför förstörda människor är förbjudna att ta kontakt med hela människor, eftersom risken finns att de också blir förstörda. Ingen förstörd individ kan ha det på sitt samvete, och bör därför undvika kontakt med en hel individ. Hela individer, i sin tur, bör också undvika kontakt med förstörda människor eftersom att de riskerar sin hälsa och sitt välbefinnande av att vistas i närheten av dessa förstörda människor. De förstörda människorna bidrar endast med destruktiva tankar och depressiva känslor. Det finns inget att ge dem och det finns inget att få ut av dem. Då de redan är förstörda finns det inte heller någon anledning att visa något medlidande. De valde det livet. Det valde vemodets väg.

Men jag vill förstöra dig. Jag vill krossa dig. Jag vill se ditt lidande och hur det gör dig starkare. Jag vill se dig gråta och hur det gör dig så mänsklig. Jag vill se dig uträtta mirakel och hur det gör dig så gudomlig. Vi skapar inte en väg, vi förstör andras vägar. Kom med mig. Vi väljer vemodets väg. Du och jag. Ingen kommer att stå levande framför oss. Alla rena själar kommer att skrika ditt sanna namn då vi skiljer deras själ och kropp. De kommer att vråla om mänsklighetens fel och outrättade mirakel, de kommer att vråla om synder och förlåtelse. Och de kommer gråta, de kommer att gråta när du står framför dem som den dödsängel du är. De kommer att se in i ditt hav och se en fruktansvärd storm redo att förgöra allt i sin väg. Vemodets väg må vara ditt öde, men du är en sådan perfekt personifiering av döden själv. Allt liv kommer att släckas i dina likgiltiga ögon, så BEFRIA DEM. BEFIRA DEM FRÅN DERAS SYNDER OCH DERAS SMÄRTA, BEFRIA DEM FRÅN DERAS ÅNGEST OCH LIDANDE, BEFRIA DEM FRÅN DERAS VEMOD OCH DERAS ÄNGSLAN.


Och plötsligt skriker den siste själen och det är du. Nu är du ensam kvar.

Hahahahahhahahahahahahahahahahhahahahahaha

(Och det var då du vandrade vansinnets väg)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0