VARFÖRRRRRRRRRRRRR

Jag önskar att jag var en hjälte. Någon som kan hjälpa andra utan att förvänta sig någonting tillbaka. När jag läste det jag läste nyss så tycker jag så synd om människor, vars problem inte har någonting med mig att göra. Varför läste jag det där som jag nyss läste? Varför har jag en dålig känsla i magen? Varför mår jag dåligt för att en annan människa har blivit sårad? VARFÖR? Jag brukar ju vara den som inte bryr mig. Jag brukar måla upp mig själv som en likgiltig människa. Utan blickar. Utan ansiktsutryck. Men det jag nyss läste var så hemskt.

Psykisk smärta. Det kan göra ont att öppna upp sig för någon och det kan göra ont när någon ger sig av vars närvaro man har vant sig vid. Det värsta är dock när man blir uppsliten psykiskt. En person sliter upp dig, flår dig och du ligger naken på asfalten utan skinn. Är det så det känns? Att bli SÅRBAR? Du kanske inte förtjänade det, men du har bidragit till det händelseförloppet. Kom igen. Alla snackar skit om alla. Alla hatar alla. Alla ljuger. Det spelar ingen roll.

Jag vill rädda dig. Jag vill svepa in dig i glömska så du slipper utstå tryckvågen ifrån den kedjereaktion som har satts igång.


JAG KÄNNER MIG SÅ JÄVLA HJÄLPLÖS, VARFÖR KAN JAG INTE GÖRA SÅ ATT ALLT BLIR BÄTTRE? JAG FATTAR INTE VARFÖR JAG BRYR MIG, DET ÄR INTE MITT PROBLEM. JAG ÄR INTE PÅ NÅGOT SÄTT INBLANDAD. SNÄLLA, BEFRIA MIG IFRÅN DESSA TANKAR.

(förlåt)

Kommentarer
Postat av: -

Hoppas för både din och min skull att du inte menar mig?

2011-01-19 @ 22:49:06
URL: http://poetrypeace.blogg.se/
Postat av: Jag

Det är inte fel att bry sig.

2011-01-20 @ 18:08:14
Postat av: Anonym

tänk om det är det?

2011-01-30 @ 13:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0