Kreativeten, över allt annat (se helheten)

vi kom varandra nära




(nej)





Åh, denna ljuva förnekelse
Åh, denna förskönade illusion

Fast det fanns ju inga illusioner. Det finns bara en illusion om att det existerar andra illusioner. Fast nej. Det där lät så jävla ologiskt.

förnekelsen


(Och när han stod på balkongen av glas och tittade ut över den värld som han hade byggt. Alla tankar, alla känslor samt alla hans undersåtar applåderade. Han höll talet om kreativiteten, och det tal var det bästa som invånarna i Sane någonsin hade hört. De stod där alldeles lamslagna av hur hans ord grep tag i dem. Men plötsligt så skakade världen till vilket ledde till att sprickor började forma sig glaset. På balkongen så stod han och han skrek de sista orden till alla tankar. "Kreativiteten! Över allt annat! Se helheten!" Sedan greps han av vanvett och han började skratta som den dåre han var
. Och ja min kära, det var då världen föll samman)

hahahahahahhahahahahahahahahhaha


(Fråga din evighet, den som vet)


Kära evighet, du som vet
---------------------------------------------------------->>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Fast just det. Evigheten är ingen person så jag kan inte fråga evigheten. Jag glömde det. Så jag får väl ställa frågan till mig själv eftersom det ändå inte kommer spela någon roll hur du gör eller hur du inte gör. Det finns ingen evighet som vet

vi


det fanns aldrig någon helhet
HÖR DU DET, DET FANNS ALDRIG NÅGON JÄVLA HELHET, DET FINNS INGENTING ATT STRÄVA EFTER, DET FINNS INGENTING MER ATT SE HÄR, GÅ FÖRSVINN, DU TILLFÖR INGENTING, FÖRSVINN UR MIN ÅSYN


(Med vitt skilda åsikter om de abstrakta tingen)

snälla var inte så jävla pretto


(Tonight)



Kommentarer
Postat av: Lovisa

Parentes vad var det det betydde? Läste det tidigare men minnet är kort, berörs av din blogg! Kämpa på!

2011-03-12 @ 22:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0