kasta inte bort de vackra tankarna

Men om du nu skulle börja prata med och lära känna din illusion (som då inte längre kan kallas illusion, antar jag) och det visar sig att era själar inte rimmar, vad skulle hända då? Spelar det någon roll?
Ursäkta för alla frågor, men jag är nyfiken på dina tankar.




den största smärtan ligger i att vinna någonting och sedan förlora det. att inte vinna någonting gör att man aldrig har förlorat det och ifall jag och hon inte rimmar så har jag aldrig vunnit henne och därav aldrig förlorat henne och då är smärtan inte heller så stor. vad som skulle hända? ingenting skulle hända. min värld skulle bli grå igen där hon tidigare färglagt min vardag. fast det är kanske jag som färglägger min egen vardag med henne. ja. det är hon som är färgen, det är jag som målar. en ordkonstnär. haha.


jag vet inte om det spelar någon roll. fast jag kommer ändå glömma det här inlägget sedan, så det spelar ingen roll. ifall våra själar inte rimmar så har jag kanske ingenting att hämta där? varför dröja kvar vid en tanke som inte ägnar dig någon uppmärksamhet. fast jag får det att låta så enkelt. det kanske inte är så lätt att rycka ut en blomma med rötter som har växt in i min kropp. det skulle lossna stora delar.

NEJ DET SKULLE DET INTE, DET ÄR BARA POETISKT SKITSNACK. Vad jag menar är att om min illusion visar sig vara verklig så kommer hon inte vara intresserad av vad jag än har att bidra med. Åh, det finns så mycket komplikationer. Den största skillnaden mellan verkligheten och en illusion är att illusionen är precis som jag vill att den ska vara. Verkligheten slår emot. Verkligheten har en egen vilja. Det här är inte min värld. Jag lever bara i världen som alla andra. Jag spelar inte huvudrollen. Livet handlar inte om mig.

Därför tänker jag bara håna min egen olycka om verkligheten vänder sig emot mig och krossar allt jag står och tror för. Men allt jag har skrivit här är bara skitsnack. Det finns inga illusioner. Eller okej, det finns det visst det, men de slutar existera när jag slutar ge dem uppmärksamhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0