l.e.,nd1. (fösök)

- varför riktar du en pistol emot ditt huvud? du vet väl att du kan dö?
- ja, jag har faktiskt bestämt att ta livet av mig nu. jag må frukta döden mer än allt annat, men det finns inget i livet som håller mig kvar längre. farväl.
- men du kan inte bara dö!
- jo.

PANG PANG PANG

(det är klart han kunde?)

tsssshihihihihihihiih hihihihih


Experimentera med tanken; är det inte dags att vi försöker hitta nya ord för de känslor som vi länge känt till?

(nej?) Okej. det gör ingenting. jag vet att det inte gör någonting. du kan inte ens fånga citronfjärilen som flyger där. kommer du ihåg när jag talade om dem förra året? fast du kanske inte existerade då. jag hade inte skapat dig än. du var inte född i mina tankar då. förlåt. jag är ledsennnndsfsldöfksdflsdkfk------------------


(fösök fösök fösök fösök fösök)


(Och där sprang han över stenar och hoppade över bäckar, med en målmedveten blick, för han visste vad han jagade. Han var så säker nu. Allting var så enkelt)


- Säg tre ord. Vilka som helst.
- Du är patetisk.
- Varför ?
- För att du är så innerligt fokuserar på glasväggen som sitter i taket på ditt lerhus.
- Solen har redan smält ned oss till inget annat än torkad.
- Minns du duscharna på lågstadiet? De var alltid så varma. Det är inte alls så nu längre.
- JAG SA JU ÅT DIG ATT DET INTE FANNS NÅGON MENING.
- Du behöver inte bli så arg. Var god och vänta.
- Vänterummet. Det är en metafor. Eller hur? SVARA MIG!
- Ja. Det stämmer. Den som sitter i ett vänterum väntar på någonting. Befinner du dig i ett vänterum? Väntar ud på någonting? Eller väntar du på att någon ska vänta på dig? I sådanafall befinner ni er i parallella verkligheter och då är det dessvärre ingenting jag kan hjälpa till med.
- Nej. Jag tänker inte vara slav i ditt växthus. Inte längre. Växterna får inte längre utrymme för att växa. Krossa glaset. BRYT STRUKTUREN OCH FIRA DEN RÖDA FÄRGEN SOM UPPSTÅR PÅ DINA HÄNDER.

Om jag drog ett streck här, skulle det göra så att du förstod mina tankar lättare? Nej? Det skulle alltså inte underlätta någonting? Men ifall jag drog ett streck här för att skilja på två världar? Det skulle väl vara en rimlig anledning? Inte sant?

på andra sidan är det ibland lättare att andas eftersom marken inte längre är täckt av sylvassa stenar



tre sju tre sju tre sju tre sju tre sju tre sju tre sju tre sju (varför tre sju? varför just dem? varför är de utvalda? vad gör dem speciella? varför är himlen skyldigt röd?)

7x18      det blåste någonstans, men samtidigt så vet jag att det inte intresserar mig, det enda som jag lägger märke till är när du låtsas se mig, och jag vet att vi inte kan fortsätta skriv ned våra drömmar, eftersom floden vi simmar i aldrig ändrar riktning

.,..

nej sluta nu


(fösök fösök fösök fösök fösök fö ja fösöke inte)

- Två -

Det finns inga bilder på dig i dina vänners närvaro. Det finns ingen som kommer ihåg dig efter en helg. Är du säker på att du själv någonsin har existerat? Tänk om du är påhittad? Du tänker inte alls. Du finns inte. Du är inte död. Du finns bara inte än. Fattar du vilken patetisk människa du är? Nej såklart du inte gör. Jag tänker inte tala med dig om dessa saker. Du kan inte relatera till det. Du väntar på att få födas, men jag ska säga dig att livet är inte vad du tror att det kommer vara. Allt du säger och någonsin har tänkt att säga är fel. Hela din världbild är fel och allt du någonsin tänkt i ditt huvud som inte ännu finns är fel. Stanna kvar i oändlighetens ocean. Du kommer inte att tycka om den här världen. Det finns alldeles för mycket regler.


två


två


två

två


tvåtvåtvåtvåtåvtåvåtåv åtvåtvåtåvtåvtvtåvtåvåtvåtåvtå


Nej. En.

En.

1 (fösök fösök fösök fösök fösök)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0