livets långa akt

Vi kom ju fram
till att livet är ett skådespel


tyvärr så är du
en sån dålig skådespelare

det kanske vore bäst
om gick åt sidan ett tag

själv så behöver jag min publik
jag behöver denna uppmärksamhet

jag vill att du ser mig
när jag är som bäst

jag kan spela vem och vad du vill
förutom mig själv

det är den rollen
som jag aldrig kan spela perfekt

någon dag ska vi
ta av våra masker

vi ska göra ett slut
på detta skådespeleri

vi kommer stå utblottade framför varandra
och inse hur fånigt en skådespelares liv är

när vi satt bakom kulisserna
så såg jag ditt riktiga jag

jag såg ju en människa
en människa jag inte kunde släppa

en ensam människa utan mask
du var så rädd och sårbar

men ibland behöver vi ta av våra masker
för att få lite luft, en paus i vårt skådespeleri

och när du sitter där bakom kulissen
utan förklädnad eller mask

det är faktiskt då
som jag tycker du är vackrast

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0