din sommarklänning (slängd på golvet?)

- Kan inte du och jag bara prata tills världen går under?
- De säger att världen går under på lördag. Ska vi hålla varandra sällskap tills dess?
- Vill du det?
- Självklart. Alltså du får inte missuppfatta det bara. Dessa dialoger förs inte av personer. Det är bara röster. Tidigare dialoger behöver inte ha någon som helst samband med den här.
- Jag förstår inte vad du menar.
- Det är för att du inte existerar.
- Snälla jag orkar inte prata om det där igen.
- Vi har aldrig pratat om det!!!
- Okej, alltså, världen går under på lördag. Vad tänker du göra???
- Jag tänker ta livet av mig.
- Dagen då världen går under? Känns det inte lite ovärt?
- Nej. Jag vill kunna kontrollera mitt liv in i det sista.
- Det där har jag hört förut. Men allvarligt, skulle du inte vilja spendera den sista tiden med någon du gillar?
- Jag tycker ganska bra om dig. Alltså som tankekompis.
- Ja det förstår jag väl. Ja, jo, det vore väl inte helt fel om vi hade en dialog dagen då världen går under, men om du var en människa, vad skulle du vilja göra då? Och inget snack om att ta sitt liv nu.
- Jag vet inte. Kanske tillbringa lite tid med mina kompisar. Eller ligga på rygg på gräsmattan bredvid en människa jag älskar och se hur världen går under. Erkänn att det låter ganska vackert.
- Ja, det låter sannerligen vackert. Jag önskar att jag hade någon att dela det där med. Fast jag antar att det vore så enkelt för vår Herre att bara skriva en novell om världens undergång. Tror du han skulle göra det?
- Ja, det skulle han nog. Det skulle faktiskt vara något som skulle falla honom i smaken. Han gillar ju att överdramatisera, det gör han förvisso.
- Sluta använda svåra ord. Det blir så pretentiöst då.
- Är inte pretentiöst ett svårt ord då? Nu blev du just ganska pretto. Hur känns det?
- Snälla, lägg ned.
- Jaja. På lördag säger du. Jag tror vår herre kommer ha annat i tankarna då. Och annat i blodet.
- Vad menar du med det?
- Alltså f....dsf..sdf.sdf.ht.rhpj.......oewigjiqerhg....... (nej nej nej nej nej nej nej nej nej)

(nej nej inte här inte här inte här ingen struktur ingen struktur)

Nu räcker det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0