jag hör hur de kommer, jag hör hur de bankar på dörren till min fantasi

vänta
vad gjorde min illusion till en destruktiv tanke


det kanske är dags att återvända till verkligheten
i verkligheten så sitter jag ensam hemma och skriver

det är väl där jag måste acceptera att jag lever
det är en vacker illusion men jag klarar inte av den längre
det är dags att släppa taget om den
ingen förutom jag kommer ändå märka någon skillnad

fast kanske hon kommer känna en frånvaro i sitt huvud
som om någon annans tankar befunnit sig där för en tid

åh det här är farliga ord
så farliga

varför måste jag förgöra dig i tanken
det är det jobbigaste
försöka hitta fel som inte existerar
bara för att göra det lättare att gå ifrån
jag måste göra dig till den hemskaste personen i hela världen
jag måste ljuga för mig själv
då kommer det att vara enklare
enklare att sluta titta på dig
och istället fokusera blicken inåt
mot mig själv
som om det inte fanns tillräckligt med egoism

hahahhhahahahahahahah

varför blir det alltid såhär

(För mycket självgranskning och analys av det egna jaget, kan leda till problem i relationer eller påhittade relationer.)

om du läser det här någon gång
snälla
svara bara på det här
har jag verkligen bara hittat på dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0