Jag kan se

vi minns när du talade om illusioner som om de styrde ditt liv
men nej
det här är inte ett tankeflöde
det är här bara en värdelös imitation
allt jag har skrivit är bara påhittat
ingenting har någonsin inträffat
allt har bara inträffat i mitt huvud
sanningen existerat inte längre
(allt som står inom parentes är lögn)

kommer du ihåg när jag talade
om en illusion som jag hade?
det var såklart ingen speciell person
du hade faktiskt nästan rätt
det kunde ha varit nästan vem som helst
nästan

det finns andra illusioner också

fast vissa är starkare

men det finns andra illusioner som jag också beundrar
och som jag en dag kanske pratar med



(kom ihåg att tankeflöden i skrift är farliga, då de kanske inte alltid ska uppfattas som sanning, eftersom skriften förvränger sanningen som finns i de ursprungliga tankarna)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0