Det här hände aldrig

Ikiru är djupt insjunken i sina tankar, samtidigt som han hör högtalarens dån.




"Fast de sex värsta dagarna i mitt liv (hitills) är iallafall över. Nu vet jag ju hur det ligger till. Fast samtidigt så är det ju farligt att hoppas. Väldigt farligt."

DET ÄR NÄR MAN JÄMFÖR SOM MAN SER DEN UTMÄRKANDE SKILLNADEN. DET ÄR NÄR MAN JÄMFÖR HENNE MED EN ANNAN HANS HENNE SOM RESULTATEN RESULTERAR I SAMMANBITNA BLICKAR OCH SMÄLLANDE KÄFTAR.

"Hahahaha, det är ju sant! Jag saknar dock när jag (vi?) tittade på den där filmen som du (jag?) tyckte var så bra. Vad tyckte du egentligen om den? Du säger aldrig något nuförtiden. Du har blivit så tyst. Vem har tystat dig?"

DET ÄR NÄR MAN SÖKER GEMENSKAP SOM MAN SKA FINNA FIENTLIGHET. DET ÄR NÄR MAN IFRÅGASÄTTER SANNINGN SOM MAN INTE ACCEPTERAR LÖGNEN. DET SKRIFTLIGA ORDET KAN INTE MÄTA SIG MED TALETS KRAFT, TAG ER I AKT.

"Nu närmar sig klättringen uppåt! Alla lever för evigt och de som inte är troende blir nedknuffade! Hahahah! Det är viktigt att tro månntro. Klättringen uppåt går långsamt och tar tid, men sedan, vägen ned, den är snabb och enkel! Haha! Ned kommer man alltid!"

DET ÄR NÄR MAN TROR ATT MAN HAR LYCKATS SOM FARAN ÄR SOM STÖRST OCH HOPPET ÄR SOM STARKAST. DET ÄR NÄR MAN SLUTAR HOPPAS SOM DEN SANNA SANNINGEN UPPENBARAR SIG UR MÖRKRET OCH BRÄNNER TILL.

"Åh jag är en sådan cocacolacowboy. Jag vill originalet. Jag vill efterlikna livsidealet, men jag är bara plast. Jag är bara fejk. Allt det här är en dröm och snart kommer jag vakna. Snälla, inte mer, snälla rara älskade sluta nu."

DET ÄR NÄR MAN TROR ATT SLUTET ÄR NÄRA SOM MAN KOMMER SOM NÄRMAST SIN EGEN GUDOMLIGHET. DET ÄR NÄR ALLT HAR MISSLYCKATS SOM TUNGORNA VÄSSAS SKARPA. AKTA ER FÖR DET VACKRA ORDET, NI HAR SNÄRJTS AV EN SILVERTUNGA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0