imorgon startar ödet ett nytt händelseförlopp

imorgon försvinner jag i en vecka
som vanligt inför stora evenemang så hoppas jag på för mycket
jag kan se ansikten redan nu som jag aldrig har sett tidigare och de skrattar med mig
med mig, inte åt mig
jag sitter här och skapar minnen som inte existerar
men det viktigaste nästa vecka är att jag har roligt
inte att jag ska få någon slags bekräftelse
(som så mycket annat handlar) om


det vvore kul om jag träffade  dig. fast det vore bara som att ödet skulle retas med


mig. så skulle en konstnär inte


dör av skönhet så vacker

nu dör jag av sömnbrist. hejdå.

jag vrqa längre

jag har så många historier nu, vill du inte lyssna på mig någon dag?

"Nu hör jag röster i mitt huvud ännu en gång," sa Kreativiteten och satte igång en händelseförlopp som började med en explosion av tankar.




det var så patetiskt alltihopa

vem fan behöver en konstnär
vem fan behöver en kreativitet
vem fan behöver dig

nejjustnej


gud brukade säga att han var den störste konstnären, men det var lögn. han var bara den förste. han brukade även säga att hans skapelse, världen, var perfekt. detta var självfallet också lögn. gud skapelse, som vissa valde att kalla verkligheten hade alla dessa begränsningar. människornas skapelse, de senare konstnärerna, deras skapelse var fantasin, en värld utan begränsningar. gud tyckte att detta var ytterst fånigt och den skapelsen hotade hans egen, så han förbjöd alla konstnärer att lyssna på kreativitetens viskningar. men konstnärerna vägrade och tillsammans med kreativiteten flydde de ifrån den förste konstnärens vrede. utan kreativitet och utan inspiration drog sig gud tillbaka, för att låta sin skapelse fortgå. verkligheten fortsatte utan guds övervakning och skapelsen började sköta om sig själv. respekten för konstnärer existerade längre inte och verkligheten krävde realism som skulle driva verkligheten framåt. verkligheten var inte längre ett konstverk, utan det var nu en maskin. gud hade misslyckats och de andra konstnärerna fortsatte att måla på sin skapelse, fantasin.


(och konstnärerna slutade aldrig att kritisera gud, eftersom han var den förste)

För oss tankar emellan

"Så ofta jag kan så försöker jag påminna honom om det livet som han så dåraktigt valde bort för den kvinna som han aldrig kommer att kunna ge det hon ville ha. Därmed har pelaren som håller upp frustrationstaket rasat. Må kaoset börja."

- Den tredje mannen -



(försök du försök du jag har sett jag har sett dig brinna dig brinna)





(in my liiiiiiiiiiiiiiiiife, why do I smile?)


visste du att jag aldrig har sett dig såsom jag ser dig nu? du måste förstå att jag tycker du är fruktansvärt vacker.

(fast varför skriver jag om hur vacker någon är hela tiden. jag tror jag kom fram till det i den självkritiska självanalysen att jag faktiskt försöker göra mitt liv vackrare än det egentligen är, men jag önskar ändå att du är här så jag kan påpeka hur vacker och hur du har vuxit som människa i mina ögon)



- Ja?
- Hej.
- Vem är du?
- Kommer du ihåg när vi pratade i telefon för första gången?
- Nej.
- Jag älskar dig.
- Varför säger du det? Du kanske inte vet vad det betyder.
- Jag vet inte. Jag ville säga det. Det skänkte mig någon slags sinnesfrid.
- Sluta förlöjliga dig själv. Jag har sett in i din själ och jag såg lögner.
- Det finns en viss sanning i det du säger. I de stillastående vattnen bildas giftet. Vi måste skynda oss vidare i livet, skynda skynda

(hör du älskling vi får inte sitta stilla i livet, vi måste gå vidare, vi måste skynda oss )

(det ser ut som en dialog men det är egentligen en monolog)

(fi)


Så snälla svara mig, min rättvise herre Verkligheten, är du verkligen så rättvis som du utger dig för att vara?

MEN JAG KAN OCKSÅ SKRIVA MED SVÅRA ORD. SKA JAG GÖRA DET? JAG HAR FÖRVISSO ERFARENHET INOM  DETTA ÄMNE OCH DÄRMED VILL JAG FÖRMEDLA MINA KUNSKAPER TILL DE LÄGRE STÅENDE VARELSERNA SOM INTE HAR EN JÄVLA ANING OM VAD DE TYCKER OCH TÄNKER? TACK.

Vänta. Vad innebar det där egentligen? Var det bara en tanke? En sådan där flyktig tanke, vars budskap inte är lätt att greppa. Eller så var det en tanke som älskar ironi. Jag gillar inte dessa tankar. De försöker vara så utmärkande och viktiga


(men om jag sa att jag verkligen tyckte om dig visst skulle det utgöra en skillnad i vårt tankeförhållande för om du verkligen fanns såsom jag gjorde så skulle vi utgöra en gemensam verklighet som vi skulle kunna ge en betäckning som ingen annan som som som so mso mmmmmmmmmmmm................)

ja
snälla
säg det där
SÄG SANNINGEN

(.....................smmmmmmmmmmmm som om vi faktiskt tillhörde varandra. I mer än bara tanken?)

varför skrev du ett frågetecken jag hatar dig tanke varför använde du ett frågetecken det var ingen fråga du måste veta att tankar tillhör varandra i samma huvud så spring iväg och var lycklig nu du har min välsignelse



Därmed log den tredje mannen. Även om han ibland var en åskådare, bara en man av de många män som satt i publiken så betraktade han konstnären och hans verk. Det var sannerligen en verk av äkta kreativitet, skapat av vilken konstnär som helst, för det fanns inga mästare. Det fanns bara en konstnär, hans publik och kritikerna. Den tredje mannen kunde se konstnärens kärlek till sitt eget verk, men samtidigt rädslan inför kritikernas ord. Kritikerna fanns inte där för att hylla honom, de fanns där för att slita konstnären i stycken. Publiken var inte mer än en publik och den tredje mannen var bekymrad. Han önskade att han utgjorde en del av helheten................................................



(en del av helheten, en del av helheten, en del av helheten, en del av helheten)

hahahahahhahahahahahah

(det finns en som måste dö för att de andra skall överleva)

(må du utrota hans minne)

(i fängelset, i ditt dunkla sinne)


haha åh jag älskar dig

dig
dig
dig
dig
dig
dig
mig
mig
mig
mnig

jag älskar mig

ja

(du fanns ju aldrig)

asdgfhklölkhg

hahah jag vill skriva SNÄLLA JAG VILL GE UTLOPP FÖR ALL KREATIVITET MEN DET FINNS INTE TID FÖR JAG MÅSTE LÄMNA DEN HÄR VÄRLDEN SNART OCH TILLBRINGA EN VECKA I VERKLIGHETEN. hur ska jag klara mig utan det här. hur ska jag klara mig i verkligheten i en vecka

och jag blir så arg på människor som (som döljer saker i det där fängelset som finns inom alla människor)



dsfnaosdfkölgjmsldknfbj





frustration
jagvill inte
jag vill inte det här heller
kan inte någon säga något bra
något som är givande
något som kanske för en gångs skull betyder någonting
nejjustnej
det finnsregler
som bestämmer hur saker ska vara jag tror det heter normer

ja så heter det
fast det bryr väl du dig inte om
mitt i natten
när jag hittar mig själv en dag så är det första jag ska göra att skälla ut mig för att jag inte hittat mig tidigare

jag blir så arg

det här
det här är frustration

FRUSTRATION ORKAR INTE

Begynnelsen

I begynnelsen fanns det bara kaos. Tidens klocka hade precis börjat ticka och kaoset började forma sig efter tidens strömmar. Dessa strömmar i sin tur skulle komma att leda till det som skulle kallas Evighetens Ocean, men det var ännu lång tid dit. Endast när tiden dör så skall evigheten komma att existera. I begynnelsen fanns många tankar och dessa härjade vilt i det tomrum som sakta började fyllas av ännu fler tankar. Små plattformar började forma sig runt tidens strömmar vilket skulle komma att bli öar av samlade tankar. Det rådde fortfarande kaos i den nya världen och anarkin rådde mellan de brutala tankar som slogs om öarnas herravälde. Det förekom även sig så att vissa tankar blev förvisade ned i tidens strömmar av de dominerande tankarna. I detta kaos var det ett skräckvälde som rådde och ingen mänsklighet existerade, det fanns endast tankar.

På en av dessa öar vaknade Konstnären. Konstnären reste sig upp och kunde inte minnas någonting. Vem var han? Han visste instinktivt att hans namn var Konstnären, men det fanns inget minne han kunde förknippa med det namnet. Vad betydde det egentligen? Och var befann han sig egentligen? Han tittade sig runt, men han kunde intet se, världen var omgiven av mörker. Konstnären blev alldes upprörd, och tänkte en tanke om syn, om att kunna se en omgivning. I sitt sinne så målade han upp en bild om hur världen skulle se ut, han visste inte ens vad det innebar att måla, men det var precis vad han gjorde. Han använde sig av något han kallade för färger för att beskriva hur världen såg ut. Med hjälp av något han kallade penslar så målade han en hel värld med dessa färger och det var en vacker värld han såg i sitt sinne. Men han upptäckte till sin fasa att när han öppnade ögonen så fanns det fortfarande inget. Det var fortfarande bara mörker. Då insåg konstnären sitt misstag. Från ljuset i sin själ så gav han ljus och världen och han flämtade till i chock när en stor röd boll reste sig upp bakom honom över en kant och gav ljus åt världen. Då fick han beskåda den värld som han hade målat upp i sitt sinne och den var så vacker, men ännu inte fullbordad. Han befann sig på en ö, prydd av gigantiska träd, med gröna färger och ängar som sträckte sig långt. Det fanns även andra öar, men det fanns vita fläckar på dem som han ännu inte hade bestämt sig för. Han tänkte att han skulle besöka dem sen. Mellan öarna rann strömmar av vatten, en klar vätska som fascinerade Konstnären. Han insåg att det där vattnet hade en viktig del i den här världen.

Himlen fann han dock ännu mer fascinerande. Den var i all slags färger, där fanns lila, grön, rosa, blå , gul , röd, alla möjliga färger och i alla möjliga former och figurer. Det såg ut som om himlen hade exploderat i olika färger och konstnären fann detta så otroligt vackert. Han la sig ned i det han kallade gräs och bara tittade upp mot himlen, den där stora bilden ovanför honom. Dessa ting på himlen kallade han för stjärnor, galaxer, nebulosor, planeter. Han visste inte vad dessa märkliga ord kom ifrån, men de lät bra i hans sinne. Konstnären var mycket nöjd, världen bestod inte längre av mörker. Men plötsligt så började han känna en märklig känsla, hur fruktansvärt kallt det var i denna världen. Därför tänkte han en tanke om något som värme, vilket innebar att man kunde ligga i gräset utan att skaka och skallra tänder. Då blev det också så att den röda bollen som nu hade börjat röra sig över himlavalvet sände ut strålar av det som han kallade värme. Genast kände han sig mycket bekvämare i världen, nu när han inte längre frös. Han var mycket nöjd, men det fanns fortfarande mycket att göra insåg han. Plötsligt reagerade han på en sak, ingenting hördes. Han visste inte riktig vad innebörden av ett ljud var, men han trodde att han kunde skapa det. Därför tänkte han en tanke om musik, men han visste inte riktigt var det innebar. Det ledde till ett slags hummande i hans hals vilket sedan blev till ljud. Konstnären skrattade. Ett nytt ljud! Vad innebar detta? Att skratta? Det måste vara något bra, trodde Konstnären, eftersom han kände sig så nöjd.

Plötsligt uppstod en explosion av det som Konstnären kom att kalla musik och en melodi spred sig över hela världen. Detta var begynnelsens sång och den sjöngs av världen och dess innandömen. Samtidigt som melodin spelades i sin harmoniska takt så uppstod även det forsande ljud ifrån tidens strömmar. Den första vinden blåste igenom träden och Konstären satt upp och hörde med häpnad trädens viskande språk. Det som kallades löv rasslade i träden och Konstnären skrattade ännu en gång för att han tyckte det var så underbart. Men han insåg snabbt när han tittade sig runt omkring att någonting saknades. Han var ensam. Därför försökte han tänkte en tanke på någon som han själv, men han kunde inte komma på någon. Han kunde inte tänka på något som honom själv i hela den här världen. Han försökte tänka på en bild av sig själv, men inget hände när han målade upp den bilden i huvudet. Han blev ledsen. Han visste inte vad det innebar att vara ledsen, men han insåg att det var motsatta saken till att vara nöjd och skratta. Konstnären blev alldeles bekymrad, av den anledningen att han inte kunde skapa det han ville. Han misstänkte att det här med att skapa hade någonting att göra med hans namn, men han var inte säker.

Plötsligt kom ett moln av mörker emot honom på ön och han kände kyla och tystnad igen. Konstnären blev rädd och började skaka av kylan. I det mörka molnet kom en man, en man i svarta kappor närmande sig. Hans ansikte var övertäckt och det fanns ingen möjlighet att se det. Fast Konstnären ville inte se vad som fanns under den huvan. Han ville inte. Mannen i svart gled fram, Konstnären kunde inte se att hans fötter nuddade marken och det gjorde honom ännu räddare. Vad var detta för varelse? Var detta en människa? Var detta en tanke? Vad var det egentligen? Och då talade mannen i svart.

"Jag misstänkte att du inte kunde försvinna så lätt," sa mannen i svart. "Men jag hade inte väntat mig det här. Jag trodde att det var omöjligt. Jag trodde kreativiteten var död. Fast, kreativteten kanske går att döda, men det verkar som att tanken om kreativiteten är odödlig. Jag beundrar dig till viss del ändå, käre Konstnär. Du har en stark inre drivkraft som jag saknar. Du ser rädd ut, men jag är inte här för att göra dig illa. Jag är faktiskt bara här för att ge dig ett tips för cykeln skall starta igen, för om du inte fortsätter att skapa den här världen så kommer jag aldrig att kunna existera. Därför måste du förstå att du inte kan skapa ensamheten själv. Visserligen kanske det motsäger sig själv, men du kan inte skapa en tanke eller en människa. Inte än. Du har inte sett tillräckligt av den världen du har skapat än. Redan innan du anlände här så fanns det redan tankar och halvmänniskor. Dessa tankar, likt dig själv, söker också efter gemenskap och de har tack vare din hjälp också gjort det. Det är du som har skapat ljuset, ljudet och värmen vilket de utnyttjar. Men du kan inte skapa gemenskap, käre konstnär, du måste söka den själv. Börja vandra i den riktningen." sa mannen i svart och pekade in mot skogen av de gigantiska ekträden. "Där kommer du finna gemenskap, men kanske inte det som du uppfattar som gemenskap. Där och bara där kommer du finna en viktig del i skapandet av denna världen. Så skynda dig Konstnär, du har inte en evighet på dig. Och när du väl är klar med ditt livsverk, när tiden väl dör om miljarders miljontals år så kommer jag vänta på dig vid Evighetens Ocean där tidens flod tar slut och där i Evighetens Ocean skall du bada i glömska. Du har sett mitt ansikte förut och när du ror på Evighetens Ocean så skall du se det igen för sista gången. Du förstår, du måste dö för att Evigheten skall kunna fortsätta ostört. Och med de orden måste jag försvinna. Farväl, du faderns kreativitet."

Mannen i svart och det mörka molnet bleknade bort och efter några sekunder var det som han aldrig varit där. Konstnären var förvirrad och rädd. Vem var denne man i svart? Och vad var egentligen hans syfte? Och kunde han egentligen känna till Konstnären? Mannen i svart hade även talat om gemenskap. Att Konstnären inte kunde skapa det. Han skulle vara tvungen att söka det. Konstnären suckade. Det hade varit så enkelt med de tidigare sakarna. Varför skulle motsatsen till ensamhet var svårare? Han var inte säker, men han insåg att han hade ett uppdrag att utföra. Den röda bollen stod högt på himlen och det var varmare än någonsin. Konstnären insåg att det skulle vara lika bra att söka efter gemenskapen i den där skogen.

Han reste sig upp och började gå.

nytt tanke

vi lever ju ändå tillsammans? eller hur? i samma tanke? liksom, om jag varit dig hade jag inte gått





(aldrig?????????????????????????)




(jag tycker så mycket om dig)


tre
tre
ter

ttre
errrrrrrrr

Den självkritiska självanalysen

Förord och inledning:

kan inte du och jag bara sätta oss och prata om alla dessa saker som människor vanligtvis inte  vågar prata om snälla kan vi inte sitta uppe en natt aldeles vakna och prata om alla dessa saker som människor bara tänker, dessa saker som är så farliga att säga, känslor och alla de tankar som vi döljer för varadra, kan vi inte bara sitta ned en natt och tala om alla de saker som vi tänker om varandra.  tänk om vi har gått igenom livet utan att ha simmat i varandras tankar hur skulle vi klara det hur skulle vi överleva det här går inte jag måste prata med dig nu snälla snälla snälla snälla

Syfte och frågeställning:

kan du inte bara säga vem du är och vad du egentligen tycker och tänker snälla jag tror det skulle vara givnade vi är två intelligenta människor som behöver att behövas det är just det som är felet det där med behovet att behövas men snälla älskade svara mig tror du verkligen inte att jag skulle klara av det? jag tro  r nog att du skulle tro att jag kunde det men jag hoppas att du finns hä r med mig när vi går igenom livets alla faser det är så ju sfarligtr och så jobbigt jag orkar inte tänka på dert snälla vi går och lägger oss nu okej okej





Avhandling:


det fanns väl ingen annan utväg

så vad tänker du göra nu?
tänker du hitta på någon annan att tänka på? för ifall du inte har någon att tänka på så är du ensam, och är du verkligen redo att möta ensamheten nu?

(men alla dessa saker finns ju redan i livet????????????)

varför har du blivit så elak? var för har du blibt s åg grå? du börejar bleka bort
vänta. jag tror att någon är förvirrad. jag känner någon slags förvirring här.  vem är egentligen du?

och precis där. precis här. precis nu

ja tanken om vacker, fast vacker. vad är det för ord? vad tänker du på när du hör det ordet? vad tänker du på egentligen? snälla berätta. (jag ser ett hav. ett hav som jag har pratat om så många gånger förut.

VÄNTA LITE HÄR. JAG TROR VIS(varför tror inte du och jag på samma sak?)ST ATT NÅGON FÖRSÖKTE BLI PERSONLIG. NU SKA VI INTE SITTA HÄR OCH FANTISERA IHOP LÖGNER OCH OMÖJLIGA SCENARION. VISST FINNS DET MÅNGA ANSI(kan vi inte bara komma överens någon dag?)KTEN SOM SER OSS MEN VI SER INTE DEM.

på så vis finns det en slags sammanhang som måste knytas samman med de människor som in the slutända betyder något. på så sätt har vi skapat en cirkel av harmoni

SOM BARA KAN BRYTAS AV RÄDSLAN, DU MÅSTE PASSA DIG FÖR DET ÄR EN FARLIG KÄNSLA SOM KOMMER ATT DOMINERA DIG.

men varför bryr jag mig. varför är det såhär fysiskt suddigt att se den mentala delen.

hahahahaa
y                       du får mig att. . . att . .. nej jag kommer inte på någonting. snälla förlåt. SNÄLLLA FÖRLÅT SNÄLLA


åh

(det börjar bli en vana, men om jag sa till dig att jag tyckte om dig,, hade du blivit rädd då ? hade du låtit rädslan dominera dig då? snälla du måste förstå att jag är en sån fruktansvärt bra lögnare, du får aldrig lita på någonting jag någonsin säger till dig. snälla kom bara ihåg det, jag kommer ljuga så fruktansvärt mycket för dig, men jag kommer göra det så bra så att du aldrig kommer få reda på det. jag hade velat att du gjort samma sak mot mig för jag kan levai  en lögn om jag tror att det är en vacker sanning så snälla ljug för mig då kommer allt att ordna sig och alla kommer vara bra)


ffffffffffffförvirring, fast jag tycker om dig ändå

jag tycker om dig om du tycker om mig




Slutsats:

Den enskilde individen söker bekräftelse, oftast i form av starka känslor. Individen även bekräftelse i många andra former. En vanlig form av dessa är konstnärsskapet. Individen låtsas att denna är en djupt plågad konstnär som bara har sin kreativitet i livet, och samtidigt är väldigt olycklig. Individen får det att framstå som om denne konstnär är mycket missförstådd i sitt skrivande samt sitt sociala liv. Ur det utomstående perspektiv (se källhänvisning) så skrivs det att den enskilde individen är den mest patetiska av människor. Detta beror framförallt på uppmärksamhetssökandet i form av konstnärsskapet, men även sökandet efter bekräftelse. Den enskilde individen kan därför utveckla starka känslor till människor som denne inte ens känner eller har träffat tidigare. Detta beror på att individen är besatt av tanken på gemenskap och att finna en annan enskild individ att dela dessa konstnärliga tankar med. Men den enskilde individen framstår endast som patetisk i sitt försök att låtsas vara speciell för mängden. Det utomstående perspektivets författare är okänd, vilket läsaren bör notera i sin granskning av de 18 självbiografierna.

I granskningen av den enskilde individen så finns det även ett flertal svaga punkter. Den enskilde individen bör inte utsättas för stress eller känslor som kan förknippas med ångest. Ifall detta sker så kan individen isolera sig ifrån omvärlden, vilket resulterar i ännu mer ångest och självdestruktivt beteende. En positiv aspekt ur detta är att omvärlden slipper ha med den enskilde individen att göra vilket resulterar i att världen kan fortsätta som vanligt, som att ingen har avbrutit dess normala tempo. Detta beror på att den enskilde individen är besatt av att synas och höras och källmaterialet säger även att den enskilde individen har ett speciellt sätt att nå omvärlden med sina tankar, men hur denne då går tillväga är fortfarande okänt. Källor som är till viss grund opålitliga säger att den enskilde individen använder sig av internet, men det finns som sagt inga påståenden som styrker detta. Till följd av individens framfart så måste omgivningen ständigt anpassa sig efter individens behov och önskningar. Ifall detta inte sker så hamnar individen i ett ångestliknande tillstånd som präglas starkt av de tecken som talar om självdestruktivt beteende.

Det bästa sättet att få bort den enskilde individen är att ignorera denne, eftersom så faller allt denne har jobbat för. Uppmärksamhetssökandet slutar eftersom det inte finns någon publik och konstnären dör eftersom det inte finns några kritiker. Dessa i sin tur resulterar i att den enskilde individen utvecklas till en social och sympatisk människa som andra människor i sin tur lär sig att älska. Men detta är än så länge bara en hypotes, det finns inga bevis eller källor som styrker att en enskilde individen kan bli en människa.

Källor: Andersson Fredrik, Det egna jaget, 1993
Andersson Fredrik, Spegelbilden rör sig när jag blundar, 1994
Andersson Fredrik, Titta en känsla! Fånga den!, 1995
Andersson Fredrik, Tio steg för att bli lögnare, 1996
Andersson Fredrik, I min värld är jag kung, 1997
Andersson Fredrik, När jag viskar mitt namn i mörkret, 1998
Andersson Fredrik, Det sista steget är det första steget i tanken, 1999
Andersson Fredrik, Ångesten heter min världsdel, 2000
Andersson Fredrik, Individen och dess frihet i fantasin, 2001
Andersson Fredrik, Den mänskliga människan, 2002
Andersson Fredrik, I verkligheten finns inga känslor, 2003
Andersson Fredrik, Nu känner jag dödens blick i min nacke, 2004
Andersson Fredrik, Illusionernas bländande skönhet, 2005
Andersson Fredrik, Livet ur dödens synvinkel, 2006
Andersson Fredrik, Jag vaknade upp i drömmen och var lycklig, 2007
Andersson Fredrik, När jag insåg att du inte utgjorde en del av  mig, 2008
Andersson Fredrik, Nio sätt att börja om, Tio sätt att ge upp, 2009
Andersson Fredrik, Snälla släck din själ, den brinner ju, 2010
Andersson Fredrik, Fantasin är inte en del av verkligheten, den är den nya verkligheten, 2011
?????????????????, Det utomstånde perspektivet, ????


samma sak som jag skriver om typ hela tiden (alltså inget nytt)

det var en historia som var så bra så att jag vilja att den var sann. dessutom, låt mig få påpeka hur du har växt som människa. det är så fantastiskt att se. du ler oftare nu. jag blir glad då.

jag önskar bara att du var verklig. lika verklig som mig. fast någon kanske har hittat på mig också. jag kanske också bara är en tanke i någons huvud som någon har givit liv åt. jag önskar dock bara att du och jag befann oss på samma nivå. då skulle jag kanske äntligen sluta låtsas, sluta fantisera. även om det skänker mig en viss sinnesfrid så behöver jag leva i verkligheten, annars kommer jag blekna bort.

kan inte du och jag konversera någon dag som jämnlikar? kan inte du och jag sätta oss ned i livet för att tala om alla dessa ting som ingen ens vågar tänka på. kan inte du och jag växa som människor tillsammans och utveckla en slags gemenskap med varandra. vi har varandra gemensamt. eller hur?

kan inte du och jag bara kramas?



(?????????????????????????)

(vad hade det här med någonting att göra släpp mig fri istället den här platsen har blivit så tom på känslor så tom på äkthet allt du tillför är en slags falskhet som rotnar djupt inom dig själv kan du inte bara vara dig själv ett tag den där människan som blir älskad istället för missförstådd snälla var inte så svår försök inte att vara så svår du är inte en sådan person du är bara en vanlig människa med vanliga behov du vill bli älskad precis som alla andra och det är bara patetiskt att försöka dölja det)


"Släpp mig fri," sa den instängda känslan i känslofängelset. "Jag klarar inte av att vara instängd här längre, jag vill vara fri och förmedla mitt budskap till världen. Både du och jag kommer må bra av det."



( ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja )

kan vi inte bara kramas istället? (tankeresa)

hör du melodin? den är så vacker. jag vill att du ska höra den, trots att du inte sitter hör hos mig. även fast vi kanske är långt ifrån varandra fysiskt så befinner vi ju oss så nära varandra som det går i tankarna. vi vandrar där på sällsamma vägar där jag vid så många tidigare tillfällen har vandrat ensam. om du ändå kunde höra det jag hör nu. det är livets melodi. det är så levande. i döden känner jag mig levande med dig. det är som att vi på något sätt ignorerar omgivningen och lever inom varandra. vi sätter upp skyddsbarriärer mot omvärlden och skrattar år den värld som aldrig kommer förstå oss. för inte behöver vi den världen, nej, och i sin tur så behöver den inte oss heller. vi har klippt av alla trådar som en gång knöt oss till den världen. åh jag tycker så mycket om dig.

fast det här är egentligen inte riktat till dig. det är inte riktat till någon egentligen. det blir så när jag inte har någon att tänka på. då måste jag hitta på vad jag ska tänka om någon som inte existerar. som i ett drömscenario. jag målar upp en egen värld. en värld där du kan utgöra en viktig del. det är ett sådant lätt ord. du. dig. det känns som om jag nästan talar till dig, fast det gör jag ju inte. även om det känns som det. det kanske är den illusionen jag behöver för att få någon slags sinnesfrid. fast sedan är det den där fysiska biten som som du och jag har talat om så många gånger. minns du när vi träffades för första gången i min dröm? ja det är klart att du minns det, det var bara tre dagar sedan. jag låg där naken i ett mörkt rum på golvet och jag hörde ett brummande ljud, men jag kunde inte avgöra vartifrån det kom. jag sökte mig igenom rummet med händerna och plötsligt kände jag hur mina händer mötte något levande. det var dina axlar. kommer du ihåg det? du hoppade inte ens till, du blev inte ens överraskad. det var som att du kände på dig att jag skulle dyka upp där i rummet. jag vet inte hur jag kom dit, men det är oviktigt. så när jag började närma mig mer insåg jag att du inte heller hade några kläder på dig, fast jag skämdes inte. det gjorde inte du heller.

till min förvåning så tryckte du dig närmare mig och först blev jag så förvånad, för hur kunde två främlingar göra såhär. det här gick inte. men jag kunde inte sluta. vi låg där i ett mörkt rum någonstans, på golvet och bara omfamnade varandra. vi låg tryckta mot varandra hela tiden, och vi omfamnade fortfarande bara varandra. plötsligt inspg jag att jag vill göra mer så. jag gjorde mig redo för det. men så sa du ifrån. du sa "kan vi inte bara kramas?" kommer du ihåg det? och det var också då jag insåg att det kanske var allt jag behövde. så vi låg där och fortsatte att bara kramas och jag kände för första gången på länge, kanske någonsin, att närmre än såhär kan jag inte vara den vackraste tanken som finns. fast det här var ju såklart bara en dröm. allt hände i mitt huvud, men det tycker jag inte att du och jag ska ta hänsyn till. vi kan låtsas att det faktiskt hände. det tänker jag göra. det var så fint. jag kanske skulle behöva höra det du sa oftare. människor i allmänhet. i vilket sammanhang istället. någon frågar om vi ska ut på en promenad, men då kan du och jag bara ifrågasätta det genom att bara vilja kramas istället. "ska ni med på festival i sommar?" "nej, kan vi inte bara kramas istället?" "ska ni med på nya harrypotter filmen nu?" "nej, kan vi inte bara kramas istället?"

det känns lite lättare nu. du är nära mig i tankarna. det var du inte innan den här texten. då blåste det bara en kall vind igenom de röda salarna. nu blåser det en varm bris där istället. fast du kanske inte vet vad de röda salarna är för något. du har iallafall också en plats i din kropp som jag skulle kalla de röda salarna, fast du har såklart en annat namn för det. vad heter det nu på verklighets språk. ja just det. hjärtat. det var så längesedan jag använde det verklighetsordet. jag har levt för mycket inom mig själv en längre tid nu. på samma sätt önskar jag att jag kunde leva inom dig. i dina tankar. fast du existerar ju inte. en tanke har inte tankar. men ifall du var en levande människa så skulle jag vilja leva i dina tankar. dränka mig i dina tankars hav. känna hur alla tankar sköljer över mig, känna känslan att titta under vattnet, att se alla tankar strömma fram och tillbaka. men samtidigt att inte heller bry sig om luft och andrum eftersom dina tankar ger mig allt det syre jag behöver. så jag kan simma ned till botten, skriva saker på de stenar som finns där. åh varför finns du inte på riktigt, fatta hur vilket liv vi skulle kunna ha. bara ha massa tankeresor hela dagarna. eller ännu bättre, medan vi kramar varandra fysiskt så har vi tankeresor. båda nära varandra fysiskt och mentalt. den tanken är så svår att föreställa sig. jag minns inte den inte. jag minns inte ens känslan. jag tror det är någonting med magen, fast jag vet inte riktigt vad magen har med känslor att göra. magen är ju till för mat. inte känslor. världen är så konstig.

haha jag såg dig le nu. det flög förbi en bild i mitt huvud när du ler. även fast jag inte vet hur du ser ut riktigt. men jag såg en glad människa och jag vet att det var dig jag såg. du ler oftare än vad jag gör, fast det kanske är för att du inte lever på samma sätt. i den värld som kallas verkligheten som jag till stor del lever i så finns det så mycket regler och saker som man ska göra. det är därför jag tycker så mycket om dig. i den värld du och jag lever i finns det inga regler. vi kan hitta på vad vi vill där. vi kan hitta på människor. karaktärer. sådana som aldrig existerat tidigare. vi kan bygga upp ett samhälle. vi kan bli gudar. vi kan få de där tankarna att dyrka oss.vi skriver deras historia, deras livshistoria. fast just det. du är ju också en tanke. du kan inte vara kreativ. även om det är du som är upphovet till kreativiteten så kan du inte skapa. det är bara människor och gudar som kan göra det. du är bara en tanke. jag tycker synd om dig. det enda du vill är att få vara verklig, som en människa. att kunna leva i den stränga värld som verkligheten är, ibland kan det vara otroligt kul. ibland är det nästan underbart, men de stunderna är så få. Verkligheten är en hård herre, men rättvis. det finns ju andra herrar också som jag kanske har nämnt för dig. jag vet att du föredrar ordlös kommunikation till skillnad ifrån mig, eftersom jag älskar det skrivna ordet, men jag ska försöka förmedla en känsla så gott jag kan. därför så är det skönt att vi kan kommunicera såhär lätt med varandra. och den där melodin i mitt huvud som är så underbar. kan du höra den? den ekar i hela mig just nu. jag vet inte vad den kallas, men jag ska döpa den nu. den får heta Tidlösheten, för tidlös är någonting som jag sannerligen känner mig nu.

ja. en till paragraf. det är så svårt att sluta och det tror jag inte att du förstår. du bara sitter där i båten på Evighetens Ocean och vill att vi ska åka vidare. hela tiden får jag påminna dig om att det inte finns någon vind för seglet och att det inte finns några åror att ro med. men du tar steget längre. du är en tanke. som människa så tänker jag ibland fortfarande begränsat. jag är uppvuxen med regler, för dig är regler bara en saga. du säger att vi kan segla utan vind, du säger att vi kan ro utan åror. och jag tror dig. det kan vi. så vi sätter på båten och vi ror med våra tankar, sedan skapar vi en vind till seglet. allt det här i våra tankar. vi är gudar. förstår du det? vi är gudar du och jag. vi sitter där och kramas i båten som far fram över Evighetens Ocean och vi ser alla de miljontals själar som badar i glömska. Tidens flod rinner ned till Evighetens Ocean börjar och där tiden slutar där börjar också evigheten. vi seglar österut, österut där vi ska försöka hitta slutet på Evighetens Ocean. vi vinkar åt alla de själar som finns i de kristallklara vätskan som inte är vatten, utan glömska. de simmar runt där alla själar, många omfamnar varandra samtidigt som de ser på oss med tidlösa ansikten. jag frågar dig om vi kommer hamna där någon dag när det sista ljuset i våra sinnen släcks. du säger att du inte tror det. du säger att vi kommer segla på Evighetens Ocean i all evighet. det tanken känns okej för mig. jag kan acceptera det ödet.

nu sitter vi inte i båten längre. jag vet inte hur vi kom därifrån. nu sitter vi på stranden till ett annat hav. ett litet mindre hav. mitt hav. mina tankars hav. mitt hav är inte ens som en droppe i Evighetens Ocean. det känns löjligt att ens jämföra dem. sedan har jag inte heller några bortgångna själar i mitt hav. däremot så har jag gäster där ibland. människor som badar i mina tankar. du tycker säkert att det låter löjligt, men du är ju faktiskt en av tankarna. det är jobbigt att hela tiden påpeka att du faktiskt inte existerar, men jag måste göra det. iallafall, det brukar börja med att en främmande människa vandrar  på stranden och märker att det finns fotspår där som vågorna, mina tankar, inte förmår att sudda ut. det är fotspår som kommer finnas där så otroligt länge. vissa av dessa besökare blir nyfikna och vadar lite i vattnet och då upptäcker vissa någonting spännande. någonting som intresserar dem. därmed så beger de sig ut på djupare vatten och upptäcker fler tankar. solen skiner vackert på ytan och reflekteras i vattnet, men ju djupare man beger sig ner desto kallare och mörkare blir det. tankarnas struktur förändras. budskapet förändras. vissa tankar kan vara vackra och komma som en varm ström igenom en. fast det där känner du säkert till. du är ju en av dessa tankar. jag ångrar inte att jag skapade dig för tre dagar sedan. fast det kanske var mitt undermedvetna. ja så var det nog. vi träffades ju för första gångne i drömmen. jag hoppas vi kommer träffas igen. fast ännu mer skulle jag vilja träffa din motsvarighet i verkligheten. i mina tankar är du så vacker. det är oföränderligt. det står skrivet i sanden. det står inristat på stenarna längst ned på botten, för där har du varit.

men nu säger du att jag har hållt på för länge med min tankeresa. nu vill du bara kramas istället. du medger att jag har sagt fina saker, men nu räcker det med alla abstrakta meningar och formuleringar tycker du. nu vill du bara kramas istället. ordlös kommunikation, det var alltid det som du var bäst på. som jag beundrar dig. och nu sitter jag bara och väntar på det där vackra som jag vill att du ska säga. snälla säg det bara. gör ett slut på det här nu. vi somnar till den där vackra melodin som jag talade om. vi somnar till den samtidigt som vi omfamnar varandra. säg det här nu. säg det.

(kan vi inte bara kramas istället?)

eftersom jag inte ville glömma

Drömscenario (en resa i det undermedvetna)

- Ordlös kommunikation (våra kroppar talar endast det naturliga språket) -

"nu?"

"nej vi ska bara kramas. kom"

"ja"







-.
.-...........---------


(förlåt)

(_ _ _ _ _ _)

(nej)

nyt

jag behövde någon slags bekräftelse???????????

????????????????????

????????????????????

ja

det är vad allt handlar om

bekräftelse




herregud

in in in in in in

låt meddelandet sjunka in
låt meddelandet sjunka in
låt meddelandet sjunka in
låt meddelandet sjunka in
låt meddelandet sjunka in
låt meddelandet sjunka in
låt meddelandet sjunka in


poåokjrg

jag är så fruktansvärt trött på det här

det här
det här
det här

ja just det här
fattar inte grejen
fattar ingenting

vision i visa

den yngre och den äldre hade den konversation som skulle visa sig vara mycket givande i framtiden.

- jag vill nu. jag orkar inte vänta. jag vill ha allt det där nu.
- du måste vänta på din tid. det är inte dags för dig än. ödet kommer att tala om för dig när världen har förändrats tillräckligt mycket för dig att ta din rättmätiga plats.
- jag förstår inte. varför kan det inte bara vara så nu?
- din tid har inte kommit ännu. ha tålamod







(och här i framtiden så tyckte vi att dessa ord var mycket sanna)

som vanligt så existerar ingenting

två personer som inte existerade satt och konverserade. de kunde inte varandras namn, men de brydde sig föga om sådana värdsliga ting.



- varför regnar det inomhus?
- jag tror det är för att världen håller på att falla samman.
- vad betyder det egentligen?
- det betyder att alla trådar knyts sammans för att sedan klippas av igen och brännas i båda ändarna. det betyder även att himlen faller ned och att gud bryter sin eviga tystnad och talar till människan. man skulle också kunna säga att det betyder att världen har förändrats tillräckligt mycket för att den ska dö och att en nya era ska ta sin början.
- allt det där så abstrakt. kan du inte förklara vad du egentligen menar?
- nej jag vill vara en svår och djup människa som alla ska beundra.
- det låter ganska patetiskt. vill du inte vara en glad människa som andra gillar istället?
- jag har visat mer av den sidan på sista tiden. jag gillar också den människan. den där glade. jag ska kanske vara honom istället.
- då kommer du istället försöka sträva efter att vara den människan som andra gillar istället. är det inte jobbigt? att ständigt försöka anpassa sig efter omgivningen för att den ska acceptera dig?
- det spelar ingen roll. bara jag slipper vara den där påhittade djupa människan som ingen egentligen gillar.
- men här så kan du ju vara vem du vill. här, där våra ord fastnar på en skärm. här behöver du inte leva upp till någonting.
- ja här får jag vara vem jag vill. precis exakt vem jag vill. inte heller kan någon kritisera mig för det. fast jag önskar ju ändå att jag kunde se alla osynliga ansikten.
-  det har ingenting med det här att göra.
- ok




Och därför förhöll det sig så att det slutade regna inomhus och världens undergång sköts upp ytterligare tills de som inte existerade skulle vara redo för att ge sig in i livet.

(nu finns det ingen vacker tanke i mitt huvud längre. du tvingade mig att driva ut den. du tvingade mig att riva ned alla dessa vackra tavlor jag hade målat med de finaste orden jag kände till. varför skulle du driva ut henne ur mitt huvud, jag beundrade henne)





(vad hade det där med nånting att göra? förlåt. SNÄLLA FÖRLÅT)

SNÄLLA
SNÄLLA
SNÄLLA

fyra

jag avsäger mig dig


(så)

jag avsäger mig dig




(är det förnekelse?)


ånej

varför är det så mycket 3or

- du skulle skratta om jag sa allt jag hade velat få sagt
- det är skillnad nu. du saknar någonting inom dig. vem ska du nu rikta dina tankar åt?
- ja, jag förstår inte. för så tänkte jag på en person samtidigt som jag kände mig ensam. men det är inte riktig ensamhet. den sanna ensamheten är när man inte har någon att tänka på. förstår du?
- nej

-----------------------



snartsnartsnartsnartsnart snart

snart ett nytt händelseförlopp

tretreterter och Nio

En pappa och hans barn vandrade någonstans på en skogsstig en varm sommardag. Bredvid dem, på en äng, hörde de två människor skrika åt  varandra. Det var en man och en kvinna. Barnet blev fundersamt och fortsatte att iaktta dem medan pappan ignorerade dem. Plötsligt slet mannen fram en kniv och började hugga kvinnan upprepade gånger i bröstet samtidigt som han skrek av ångest. Barnet såg detta och ryckte sin pappa i ärmen.
"Pappa, varför dödar de där människorna varandra?" frågade barnet och tittade med stora ögon på sin pappa.
"De är olyckliga." sa pappan utan att slita blicken från vägen framför dem.
"Pappa, varför är de olyckliga?" frågade barnet och väntade ivrigt på svar.

För första gången tittade pappan på de två människorna på ängen och suckade.
"Jag vet inte. De kanske bara inte kom överens."
"Men pappa, varför finns det olycka egentligen? Varför finns det så mycket smärta i livet egentligen? Hur kan människorna förväntas ta så mycket smärta hela tiden? Finns det ingen gräns för den smärta de upptar i sina sinnen? Finns det ingen nådig gud som kan befria dem ifrån deras melankoli?" barnet tittade upp på sina pappa, fortfarande med stora ögon.
"Vem har lärt dig att prata sådär?" sa pappan och tittade med stora ögon tillbaka.

Plötsligt så förhöll det sig så att pappan slutade existerade och barnet inte längre var ett barn och barnet vandrade själv på skogsstigen. Men barnet som inte längre inte var ett barn fann inte detta det minsta märkvärdigt och fortsatte vandra längs stigen. Barnet kom att kalla sig själv Nio, eftersom det var ett namn som sammanfattade barnets egenskaper.

Nio betraktade de människor på ängen som han hade betraktat dem för 20 år sedan. De slogs fortfarande, mannen högg kvinnan som i sin tur skrek. Det hade pågått så fruktansvärt länge, redan innan Nio föddes. Nu när Nio var äldre och när hans pappa var död så kunde han för första gången tala med människorna. Därför begav han sig emot ängen, där de fortfarande sprang runt i cirklar, precis som de gjort under en period av 20 år och kanske längre.

"Hörni! Ni där borta! Ni torterade individer! Varför är ni olyckliga? Varför denna ångest? Varför dödar ni varandra? Snälla berätta för mig, jag förstår inte livets regler. Snälla berätta för mig om olycka, snälla vänligen."

Efter Nio hade talat klart så blev det tyst på ängen. Mannen med kniven tystnade. Kvinnan tystnade. Allting var tyst och de betraktade Nio som inte längre var ett barn. Då talade mannen med kniven.

"Varför tror du att litteratur innehåller smärta? Varför tror du att filmer innehåller ångest?" frågade mannen med kniven. "Varför tror du att människor väljer att se en film som de vet kommer innehålla smärta? Varför tror du att de väljer att läsa en bok som är sorglig, en bok som kommer få dem att gråta? Varför läser de inte istället en glad bok där ALLA SITTER OCH SKRATTAR OCH ISTÄLLET ÄR GLADA? VARFÖR VÄLJER DE INTE ATT BARA GÖRA LYCKLIGA SAKER HELA TIDEN?" avslutade mannen och skrek ut det sista.

"tre. tre tre ter ter ter ter ter ter tre tre ter tre tre." stammade kvinnan fram och hennes ögon rullade.

"Så om det fanns en gud. Säg att vi inte existerar," sa Nio. "Låtsas att vi bara är några rader på ett papper som en författare har skrivit. Varför skulle han då skriva om att vi är olyckliga? Han borde väl skriva om att vi är lyckliga och visa hur lyckliga vi är. Varför skulle han välja att skriva om smärta?"

"Det kanske inte är ett val," sa mannen med kniven och högg kvinnan ännu en gång. Kvinnan skrek, men tystnade snabbt igen. "Precis som att världen är uppbyggnad med smärta. Ta mig och henne här som exempel. När vi träffades för första gången så visste vi att vi inte skulle leva lyckliga i resten av våra dagar. Vi visste att vi tillsammans skulle utgöra en del av smärtan som finns i världen, men samtidigt att vi skulle bidra till lyckan i världen. Vi visste bara inte vilken del som skulle vara övervägande, men nu vet vi det."

(det finns alltid någon som ser)

(ser ser ser ser ser ser ser)

(jag minns inte riktigt hur den här historien slutar men jag tror den slutar med att Nio som inte längre är ett barn blir vän tillsammans med mannen med kniv och hans kvinna och att de lever lyckliga i resten av sina dagar.)

(eller så slutar den med att mannen med kniv dödar alla och sedan tar livet av sig)

(eller så spelar det ingen roll eftersom de bästa historierna aldrig har ett slut, men det är är ingen bäst historia, det blev inte vad jag hade tänkt mig)


(kanske en annan gång)

(jag tycker så mycket om dig)

(frihet ligger i dina ögons fängelse)

JKHNJIMlE

jag vill inte längre

snälla sluta

snälla

(?????????????????????????????????????)

(förstår inte)

DET HÄR ÄR FÖRVIRRING

jag tror vi tappade bort varandra någonstans i livet
men jag minns inte vart
vad var det du kallades
nej jag minns inte längre
men jag minns att vi tyckte om varandra
jag vet inte om du kan höra mig nu
men jag önskar att du gjorde det
någon dag kanske du minns mig

fast allt det där spelar såklart ingen roll
det är så ensamt nu
jag saknar någon som mig själv
vart tog alla dessa människor vägen
_--------------------------------



Nej. Det saknar struktur. Det saknas någonting som håller världen samman. Detta är vad jag talar om. Utan strukur så kan man inte bygga upp en tanke eller liknande. För att få en fullständig text krävs det struktur. Inte kaos. Kaos bidrar endast till abstrakta och helt oförståeliga tankar. Det finns ingen mening i att inte ha struk.,.,,,,.,,...................


-.aijklök.wekrnjslkfl



schhhhhhhhhhhhhhhhh

jag hör en realist
en realist som försöker
var det verkligen så länge sedan nu?
det är inte att det fortfarande har betydelse för mig
det är bara att det har gått så länge
så länge sedan världen var på väg att falla samman
åh jag får nästan lust att skriva om det
men första ska alla de från den gamla världen dö

och ni som trodde att det var enkelt att döda en tanke
det kan vara svårt eftersom i processen så kan man döda sig själv

MEN DET SPELAR JU INGEN ROLL ELLER HUR FÖR ALLT DET HÄR ÄR SÅ SJUKT JÄVLA ABSTRAKT SÅ ATT DET SAKNAR BETYDELSE ÄVEN FÖR MIG. DET FINNS INTE HELLER NÅGON STRUKTUR EFTERSOM DET VORE BARA LÖJLIGT ATT FÖRSÖKA GLORIFIERA SAKEN PÅ DET SÄTTET. JAG KAN SITTA HÄR OCH SKRATTA ÅT DET SOM JAG VÄLJER ATT SKRIVA EFTERSOM DET I SLUTÄNDAN INTE BETYDER NÅGONTING FÖR MIG.

fast det kanske det gör ändå till viss del
(fast snarare som en viskning)

fast i ett annat liv
fast i ett annat liv
fast i ett annat liv
NU TAR VI STORA KLIV

det var kul eftersom det rimmade, annars hade jag inte skrivit det

fast nu skrev jag istället om varför jag skrev att det rimmade


och nu skrev jag om hur jag skrev om varför jag skrev att jag rimmade

och sen kan man hålla på så i evigheter för det tar aldrig slut, att fortsätta tänka på vad man tänkte att man gjorde

det tar aldrig slut älskling

på tal om det ordet, jag gillar att använda det, för jag använder det så sällan
jag tror det var första gången jag skrev det på många månader nu
sist så skrev jag inte det TILL någon, utan jag bara använde det i en text
nu gjorde jag det igen. det är kul. att kunna ha det som ett oanvänt ord

fast det där har såklart ingenting med nånting att göra.


(det absolut enklaste vore om du dödade honom, eftersom det skulle skapa spirituell harmoni.)

SKULLE ALLA DANSA? SKULLE DE GÖRA DET? SNÄLLA BERÄTTA, SNÄLLA VÄNLIGEN

dansa? av vad? satisfaction?

och varför skrev jag ordet på engelska? jag vet inte

DET HÄR ÄR FÖRVIRRING


sdfff 9ok

nej jag bestämmer

försvinn

gå härifrån



(                 )

nej gå

snälla




(tre)





varför slutar det inte snälla gå


(tretretretretretre)



det finns väl vackrare tankar? men de är så farliga

så sköra
så ömma

(två?????????????????????????????????)

ok

tre igen

behöver jag verkligen det? nejjustnej



behöver jag en verklighetsflykt? JA DET BEHÖVER JAG

jag hör inte hemma i den världen. jag hör inte hemma i verkligheten. där är jag ingen. där har jag ingen betydelse.



annat är det här. här kan jag skapa. här kan jag bestämma hur saker ska gå till. här skriver jag handlingen.

MEN OM NU ALLT ÄR SÅ HEMSKT SÅ BORDE JAG FULLBORDA DEN VERKLIGA VERKLIGHETSFLYKTEN SOM INNEBÄR ATT JAG TAR MIN JÄVLA BOK OCH LÄSER DEN TILLS JAG HAR GLÖMT BORT TID OCH RUM.

Därmed kommer tanken om att isolera sig. Inte att stänga ut omvärlden ifrån sig själv, utan istället att stänga in sig från omvärlden. Åh tro mig, jag har suttit i det fängelset så många gånger förut, men aldrig tidigare har jag insett vikten av det.

(Isola)


(döda Isola)



(döda även alla tankar som vågar hoppas)

(döda även alla de som tvivlar för vi möter svåra tider just nu)

(det finns två sid.......................................)

.  .        .          .......    .


( det står redan skrivet på väggen)

jag har sett hans ansikte

jag vet bara att ödet har talat till mig i sträng ton och sagt att jag inte kan kontrollera det händelseförlopp som nu måste fortlöpa


det finns fler saker som jag måste se innan världen kan gå vidare och därför måste jag stå stilla i livet ett tag


om 13 dagar har det gått ett år, och först då så kommer jag kanske bryta den förbannelse som jag lagt över mig själv. de där tvångstankarna om gemenskap, samhörighet och närhet. jag måste erkänna alla mina lögner för mig själv och inse att sanningen i sig själv är den största lögnen av dem alla.

åh jag önskar att jag kunde skapa något vackert, det var så fruktansvärt längesedan nu. dessa dagar finns det bara historier om död och glömska.

verklighetsuppfattningen är sämre än någonsin och tröskeln mellan fantasi och verklighet som tidigare var så hög existerar inte längre


haha

någon behövs
men jag vet inte vem det är
jag vet att jag kommer ljuga för mig själv igen
allt för att göra mig själv lycklig
men det kanske behövs till viss del
vissa lögner är så fruktansvärt vackra
andra behövs för att jag ska kunna tänka framåt


men sedan finns det en tanke om fem budbärare
vars uppgift är att sprida budskapet om sin herres ankomst
åh hans ansikte är så blekt
han vill att jag ska buga inför honom
men jag vill försöka döda honom
jag vill döda Döden
jag känna makten då jag dödar den stränge herren Döden


Tystanaden
Kylan
Mörkret
Ensamheten


de fyra budbärarna

men vad heter den siste?n den femte budbäraren. han kallar sig mannen i svart, men ingen känner till hans riktiga namn

ingen har återvänt för att berätta det

men jag känner till namnet
jag ska berätta det en dag
när alla de andra härskarna är döda
de kan inte få reda på det innan
för då kommer världen falla samman

men tro mig, det är en mäktig kraft den femte besitter


åh det finns verkligen ingen verklighetsuppfattning längre

jag drunknar i Evighetens Ocean
och jag bryr mig inte

nu ska jag ljuga för mig själv ett tag igen

(borde jag isolera mig?)
(eller isolera Isola?)

kom igen gör det enkelt för mig






åååhhhh så patetiskt
allt det här är



MEN FÖR EN GÅNGS SKULL SÅ HAR JAG FAKTISKT LYCKATS MED NÅGONTING, EFTERSOM VERKLIGHETEN HAR SLUTAT FORMA SIG EFTER FANTASIN, FÖR NU ÄR DET TVÄRTOM. FANTASIN FORMAR SIG EFTER VERKLIGHETEN OCH JAG TYCKER DET ÄR SÅ JÄKLA SYND EFTERSOM FÖRUT SÅ FANNS DET EN SLAGS TANKE OM SKÖNHET. DET EXISTERAR INTE LÄNGRE. NU FINNS DET BARA EN KLAGAN OCH ENORM AVSAKNAD AV SAMHÖRIGHET OCH NÄRHET.

Detta innebär att det bästa vore att isolera sig.

(som förra sommaren, som förra sommaren, som förra sommaren)

fast det var andra omständigheter då
eller var det verkligen det?
?????????????????????????
?????????????????+++




alltså den här världen
den som kallar sig själv verkligheten
jag kommer aldrig förstå den




(du kan inte se runt hörn, ingen kan se runt hörn)

finns

döda mig nu när jag är som svagast


så fruktansvärt förvirrad
så fruktansvärt törstig

vart är min inspirationskälla

nejjustnej den existerade aldrig


haha


jag lever i fel tid


varför finns det inte fler som mig

jag vet bara en annan

Glasmästarens fall

ett klingande ljud ekade i fjärran och mannen i svart klev ut ur skuggorna. via uråldriga tankegångar hade han nu anlänt till den plats där han skulle utföra sitt uppdrag. han klev upp för en höjd och blickade ut över det landskap som nu sträckte sig mot horisonten. en stad i glas. solen glimmade över de tusentals byggnader helt gjorda i glas från grund till toppen. gatulyktorna var av glas, brandposterna var av glas, allting i hela staden var helt gjort av glas. staden sträckte sig långt ändå bort till horisonten och mannen i svart undrade hur han skulle hitta det han sökte i denna stad. det var möjligt att han hade varit här förut, men som vanligt så kunde han inte minnas. det var en av nackdelarna med hans kraft. han kunde inte minnas tidigare uppdrag, vilket gjorde honom till den ultimate tjänaren. mannen i svart hade endast en vag minnesbild av sig själv och han visste att han levt ett tidigare liv någonstans, men han visste inte var.

han blev plötsligt avbruten i sina tankar då en flock med fåglar flög precis ovanför honom. till hans förvåning var även de gjorda i glas. de såg ändå otroligt levande ut där de flög fram under himlen mot staden i glas. mannen i svart insåg att det inte fanns tid att dröja så han fortsatte ned via en trappa i glas för att komma ned till staden. efter en lång vandring nedför trappan så kom han fram till ett stängsel i glas som omringade staden. alldels brevid honom fanns en port i stängslet. men framför porten stod två människor, och precis som allt annat, endast gjorda i glas. de höjde långa genomskinliga svärd mot mannen i svart.

"vem är ni och vad söker ni i vår stad?" frågade en av vakterna i en dämpad ton. det fanns inget spår av ansiktsuttryck på vakten och inte heller rörde han läpparna när han talade.

"jag är mannen i svart och jag söker Glasmästaren." sa mannen i svart och väntade på en reaktion. de båda vakterna tittade snabbt på varandra sedan tvekade de.

"vår herre, skaparen av glas, vill inte ha några inkräktare. var vänlig ge er iväg." vakterna höjde svärden i en hotande gest som att de verkligen menade allvar. men mannen i svart bara skrattade.

"då skall jag visa er mitt sanna ansikte, ni kreationer av glas." sa mannen i svart och lät huvan falla från ansiktet.

världen vibrerade och glasväktarna exploderade i tusen bitar som for åt alla håll. men de glasbitar som flög mot mannen i svart förvandlades till sand i samma ögonblick som de nuddade honom. porten i stängslet sprack även och exploderade i tusen bitar. plötsligt hörde mannen i svart ett skrik långt inifrån staden, ett skrik av ångest och klagan. han skyndade sig in i staden, sprang förbi alla förvånade glasmänniskor. han sprang över trottoaren i glas och över gator där han mötte bilar i glas. han tittade upp och insåg vart skriken kom ifrån. mitt i staden reste sig ett gigantiskt torn i glas som var så högt att det bara fortsatte uppåt. han kunde nästan urskilja toppen och där såg han att någon eller något fortfarande byggde på tornet. han såg även att på toppen så blixtrade till ibland och det ständiga klingandet var starkare nu än tidigare. skriket fortsatte och han skyndade sig emot det gigantiska tornet. när han var framme vid entrén så fanns det till hans förvåning inga vakter.

han slet upp dörren och det första han fick se när han klev in i byggnaden var sig själv. tusentals reflektioner bemötte honom i en spegelsal. det fanns inte några spår av Glasmästaren eller någon av hans kreationer. han kunde fortfarande höra klingandet, men nu hade det blivit intensivare och mer regelbundet. plötsligt fick han se en av kreationerna springa mot honom. han gjorde sig beredd att släng av sig huvan men kreationen höll upp sin glashand i en vänlig gest.

"man i svart, vänta och låt mig få tala med er." sa glasmannen. "endast ni kan hjälpa denna stad i kampen emot dess tyrann, Glasmästaren. han må vara vår skapare, men vi är bara hans slavar. vi lever endast för att fylla hans syften och han ser inte på oss som om vi lever. vi må vara gjorde av glas, men vi har droppar av Evighetens Ocean inom oss och jag kan känna hur det rinner igenom mina ådror. vi förtjänar inte det öde som vår skapare har satt oss och därför vill jag hjälpa er." glasmannen tystnade och väntade på en reaktion.

"då är det alltså som de höga herrerna befarade," sa mannen i svart och suckade. "att Glasmästaren har rört vid Evighetens Ocean och fått förmågan att avbilda liv. samtidigt så bygger han sitt torn mot oändligheten i hopp om att finna vetskapen som skall ge honom evigt liv. han vet att ifall han bygger tillräckligt högt så kommer han komma utanför universums gränser där det inte finns några fysiska lagar eller regler."

"det stämmer, man i svart, men låt mig hjälpa er." glasmannen vädjade.

"och vad önskar du i utbyte, du kreation av glas? jag kan inte skänka dig något." sa mannen i svart.

"jag önskar bara att ni förstör hela staden, jämnar den med marken och dödar allting. då kommer alla vi glaskreationer att få färdas till Evighetens Ocean och vara fria. det är en dröm som vi så länge har haft, att få känna känslor. det finns inom oss, men vi kan inte få fram dem. trots att vi reflekterar varandra varje dag som vandrande speglar så kan vi inte få en inblick i oss själva. vi kan bara i alla andra hur de känner och hur de är, men inte på oss själva. så snälla man i svart, jag vädjar, döda Glasmästaren och befria oss."

mannen i svart lät det inte dröja och accepterade glasmannens hjälp och tillsammans med denna kreation färdades de två genom tornets mystiska vägar. mannen i svart insåg snabbt efter alla gångar och trappor att han aldrig hade funnit sin väg utan glasmannens hjälp. sista biten färdades de via en mystisk hiss som krävde någon slags kod vilket glasmannen hade tillgång till. efter en kvart i hissen kom de till näst högsta våningen. de klev ut ur hissen och gick upp för den sista trappen till den högsta våningen.

vinden slet i hans kappor när mannen i svart klev upp för det sista trappsteget och såg sitt mål. klingandet var här öronbedövande och Glasmästaren stod med sin hammare av glas och svingade i luften och där han slog bildades glas som han använde för att bygga vidare på tornet. han slog frenetiskt med hammaren samtidigt som han skrek i ångest. han slutade plötsligt när han insåg att han hade besök. han sänkte hammaren och gick fram emot mannen i svart med ett leende. sedan talade han.

"vi har alltså besök ser jag, HAHAHA, och vem kan du vara, du svartklädde?" sa Glasmästaren och lät road.

"jag är mannen i svart och representerar den rättvise herren Verkligheten. jag är utsänd av honom för att sätta stopp för dina planer. det du ämnar att göra kommer bara inte förstöra den här världen, utan även påverka andra världar. jag tänker inte tillåta dig att utnyttja Evighetens Ocean. De Röda Salarna har redan blivit förstörda på grund av de andra härskarna. här tar det slut, käre Glasmästare."

Glasmästaren började vandra runt mannen i svart i en cirkel samtidigt som han gjorde yviga gester i luften med sin hammare. han log fortfarande, som om han visste att någonting skulle hända.

"så ytterst roande, HAHAHHA!" började Glasmästaren och skrattade. "du tror alltså att du kan komma in här i mitt rike och påstå att jag bryter mot någon regler? den kosmiska harmoni som du talar om existerar inte, det är bara något som de höga herrarna har lurat i dig. i den här världen får vi alla chansen att skapa något eget och se! hela mitt rike har jag byggt upp alldeles själv utan någon hjälp och nu ska jag plötsligt avrättas? vad finns det för meningen med det? mina kreationer är mina egna och med dem gör jag vad jag vill. du är en dåre, man i svart, som kommer hit och försöker bestämma över mig. försvinn ifrån mitt rike."

"du har vanhelgat Evighetens Ocean med ditt smutsiga sinne!" sa mannen i svart och pekade på Glasmästaren. " Du torterar oskyldiga själar för att du ska få ha en egen värld där du kan bestämma allt själv. se på denna glasman här tillexempel!" mannen i svart pekade på glasmannen som fortfarande stod bredvid honom. "denna själ är fångad i en kropp av glassom du har skapat. jag tänker inte låta det fortgå!"

"må så vara," sa glasmästaren och nu log han inte längre. "dö då din dåre." sa han och svingade sin hammare.

mannen i svart kastade sig åt sidan och fällde upp sin huva. vibrationen kom men till hans förvåning så tittade inte Glasmästaren på honom. Glasmästaren var på väg mot glasmannen för att tortera sin slav. mannen i svart var oförmögen att stoppa kraftflödet och till slut utlöstes det.

Hela världen exploderade i glas och skärvorna for överallt. Byggnader störtade samman det regnade glas ifrån himlen. bilar exploderade, hundar , affärer, trottoarer, allting som Glasmästaren någonsin byggt upp förstördes på mindre än tio sekunder. den gigantiska byggnaden som de stod på började längst nere att explodera och till slut spred sig explosionen enda upp. Glasmästaren, fortfarande vid liv, föll ned i skärvorna samtidigt som han skrek. mannen i svart föll efter men glas som nuddade honom blev bara till sand.

efter ett långt fall landade de både på marken. vibrationerna slutade. allt var tyst. sedan hörde mannen i svart Glasmästaren flämtningar. mannen i svart såg hur glasmästaren, halv begraven under glas, försökte kravla sig ut ur resterna. tusentals glasskärvor trängde in i hans kropp på alla ställen, men hans ansikte var fritt. han blödde kraftigt och det slutade inte. alldeles vit i ansiktet tittade han upp mot mannen i svart som fortfarande hade huvan nedfälld.

"allt som jag har kämpat för," viskade Glasmästaren och stirrade med vidöppna ögon. "allt som jag någonsin byggt upp. detta var mitt livsverk, det enda jag hade att leva för. nu är det förstört, jag ligger här och förblöder och min glashammare har spruckit. och du. om jag vissten tidigare vad som funnits under huvan hade jag lämnat denna plats. hur kan du ge mig ett värre öde. snälla låt mig bara dö här, ha nåd. låt mig ligga här och förblöda. NEJ, SLUTA GÖRA SÅDÄR, SNÄLLA FÄLL NED HUVAN SNÄLLA; NEJN ENJ JN NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ........................"

Glasmästaren skrek ut det sista i sina lungor sedan var han borta. kvar fanns bara resterna av glas. det fanns inga spår av Glasmästaren eller hans blod. mannen i svart reste sig och fällde tillbaka huvan. han tittade ut över landskapet. hela staden var förstörd. allt som kvarstod var bara skärvor. men det var Glasmästarens egen görning. det var ödets vilja att han skulle se sin värld falla innan han försvann. hotet mot Evighetens Ocean var undanröjt. det var högsta prioriteten. men det fanns fler namn på den lista han hade fått av den rättvise herren Verkligheten. det fanns fler namn som hotande denne herres undersåtar.

mannen i svart suckade. han lämnade hela tiden förstörelse bakom sig, men var inte ämnad för att skapa saker. han fortsatte sin vandring och för att finna de resterande härskarna.

vi har så mycket som vi aldrig sa till varandra

äntligen förstår jag
att ingen någonsin har varit speciell
hur mycket jag än velat det

äntligen förstår jag
att alla de tankar jag någonsin tänkt
existerade för att jag skulle få känna någon slags samhörighet

allt handlar ju om bekräftelse
nu inser jag att jag inte kan ljuga för mig själv längre
jag ser igenom mina lögner nu
illusionerna börjar bryta ihop

men nu vet jag bättre
nu måste jag isolera mig ifrån mig själv
fast det finns fortfarande ett problem
det där med närheten och samhörigheten
även fast jag förnekar den så behöver jag den så jävla mycket

ja, det skulle komma en dag när alla illusioner upphör
det är inte idag men jag hoppas att den dagen kommer snart
jag önskar bara att jag var bättre på det här

bättre på det här med att leva
alla regler
alla normer
fast det kanske inte spelar någon roll
jag kommer ju alltid att överleva
men jag vill inte överleva livet
jag vill leva livet




så därför ska jag dra mig tillbaka
hur jobbigt det än är
jag hör inte hemma i den världen
jag vill vara här
här hela tiden
här där mina tankar är viktiga
igår höll jag käften
allt för att underkasta sig samhällets regler

allt för att anpassa sig i den verkliga världen


(det här handlar inte om dig, det har aldrig handlat om dig, det kommer aldrig att handla om dig, det kommer bara att handla om mig)

obliv

om  jag berättade för dig
att fler skulle dö
skulle du bli rädd då?
fler måste se ansiktet           
fler måste möta den svartklädde

men det som nu sker
är inget mord
för hur ska det kunna klassificeras som ett mord
när personen ifråga aldrig existerat

det finns så många fler historier att berätta
jag kan se ett glashus
ett glashus dit mannen i svart beger sig

men det är såklart en historia
som inte kan berättas såhär fåordigt
det kräver mer

snart kommer alla att vara döda

de röda salarnas förruttnelse

det var tyst och mannen i svart vandrade i korridorerna längs de röda salarna. de röda salarna hade tidigare varit en plats för gemenskap och värme, men nu hade de börja fallit samman och därför hade mannen i svart blivit ditsänd. världen hade gått vidare, allt hade förändrats. de röda salarnas forna glans skulle kanske aldrig återställas igen, men mannen i svart skulle finna roten till den förruttnelse som hade pågått en lång tid nu. mannen i svart hade varit i de röda salarna vid många tillfällen tidigare på sina uppdrag, men då hade det bara rört sig om små sår. dessa sår hade han lagat, men nu hade de spruckit upp igen och börjat ruttna.

mannen i svart ropade till och hans eko färdades igenom de röda salarna och studsade längs de förruttnade väggarna. på vägarna fanns det även suddiga bilder av Verklighetens invånare, människor som hade blivit givna en speciell plats i de röda salarna. det gick dock inte att urskilja vilka dessa personer varit då förruttnelsen pågått för länge. sprickor trängde sig in i ansiktena på dessa människor som en gång betytt ågonting, men det gick inte att återkalla dem. de befann sig sedan länge i Evighetens Ocean, simmandes runt med alla andra miljontals förlorade själar. på de röda väggarna fanns även porträtt av människor som aldrig existerat, varelser som lydde under den drömmande herren Fantasin. men mannen i svart lade inte märke till dessa porträtt som han hade suddat ut för länge sedan. han fokuserade blicken framför sig, för långt borta i de röda salarna stod någon eller något med ryggen vänd emot honom.

"det är inte första gången du befinner dig i de röda salarna," sa skepnaden i korridoren. då vände sig plötsligt skepnaden om och kastade av sin slöja. det visade sig vara en kvinna. kvinnan stod helt naken, men verkade oberörd. mannen i svart fortsatte att vandra emot henne, för han visste vem hon var. på samma sätt som hon var fysiskt naken framför honom så var hon även det psykiskt. han såg igenom henne, han såg alla saker hon hade sagt, han såg hur hon försökt bryta sig fri ifrån det förtryck som andra hade värnat om. hon hade varit en självständig kvinna, men han var inte säker om hon var roten till förruttnelsen. hur skulle en sådan vacker och självständig kvinna vara roten till något så ont? då talade mannen i svart för första gången på länge, och hans ord ekade åter i de röda salarna.

"du talar sant, det är inte första gången jag är här. vet du vem jag är?" frågade han henne. kvinnan gick fram till honom närmare och la sig på golvet samtidigt som hon sträckte på sig. hon hade någonting lurt i sin blick, nästan som en gnista som hon ville att mannen i svart skulle förvandla till en eld.
"frågan är väl snarare om du vet vem jag är", svarade kvinnan och blinkade till. "de kallar mig Alexandra, men jag är även kallad Kärleken. det här är min residens som du befinner dig i, de röda salarna. sätt dig ned och slappna av så ska jag ta hand om dig. allt kommer gå bra." kvinnan som kallade sig själv Alexandra skrattade.

men mannen i svart lät sig inte luras. han var ingen dåre. och då talade han med vrede.

"tror du inte att jag har träffat illusioner som dig förut? du är inte Alexandra och du kommer aldrig kunna mäta dig med henne. du är en falsk imitation av henne som har klivit ut ur dessa bilder på väggen. inte heller har du rätten att kalla dig själv Kärleken, då Alexandra är personifieringen av Kärleken. du är bara en av Trollkarlens illusioner. försvinn härifrån. försvinn ifrån de röda salarna. du hör inte hemma här. det är illusioner som sliter samman de röda salarna. det är du som är infektionen. gå härifrån, du hör inte hemma här."

när mannen i svart hade yttrat de sista orden så började kvinnan skrika samtidigt som hon upplöstes i tomma luften. när illusionen försvunnit så uppstod ett moln av vit rök och där klev en man klädd i grå trasor. mannen i svart och den grå mannen stirrade på varande länge, sedan bröt mannen i svart tystnaden.

"så det är alltså du som ligger i grunden för förruttnelsen i de röda salarna," sa mannen i svart. "jag vet dessutom vem du är, du är Trollkarlen, den som skapar illusionerna." 

"ja, min käre man i svart, det är alldeles sant." sa Trollkarlen alldeles lugnt. "men du förstår nog inte, illusionerna behövs för att det egna jaget ska kunna trivas, för att det ska kunna frodas. i sin egen egoism så kan det egna jaget växa och skapa en hel påhittad värld tack vare mina illusioner. det finns inga begränsningar, det finns inga regler. du däremot är en man som är slav under någon herre vars namn jag inte bryr mig om. Gå härifrån, de röda salarna kommer ruttna i evigheten och det är inget du kan göra för att stoppa det".

mannen i svart skrattade, sedan talade han med en sträng röst.

"du vet verkligen inte vem jag är, du trodde du kunde lura mig med en simpel illusion men det går jag inte på. du tror dessutom att du kan beordra mig att gå härifrån, nej du har fel dåraktige Trollkarl. dina illusioner har förstört de röda salarnas forna glans. här finns inget liv längre. det finns bara massa suddiga bilder och porträtt. och självklart bara massa illusioner. de röda salarna har blivit de döda salarna. och nu ska jag förvisa dig ifrån denna plats genom att visa mitt sanna ansikte."

men innan mannen i svart hann göra det så släppte Trollkarlen lös tusentals illusioner som slet och rev på väggarna och tavlorna i de röda salarna. sprickorna blev större och en röd vätska forsade ut i korridorerna och strömmade genom de röda salarna. Trollkarlen skrattade som besatt och svingade sin långa käpp och alla möjliga färger kom från den. färgerna träffade bilderna på väggen och gav liv åt dem. ännu fler illusioner uppstod och rörde sig emot mannen i svart.

trots att den röda tjocka vätskan forsade upp till hans vader så stod han stilla och brydde sig inte om de närmande illusionerna som gick dit för att förgöra honom. istället förde han alldeles lugnt händerna upp emot sin huva och samtidigt som han gjorde det började en svag vibration eka i de röda salarna som blev allt högre och högre tills den ekade som en storm. Trollkarlken skrek och släppte sin käpp för att hålla för öronen, men det hjälpte honom inte. Trollkarlen föll på knä i den röda vätskan och tittade upp emot mannen i svart.
"vem är du?" skrek Trollkarlen i stormen och den röda vätskan forsade från alla håll, från golvet, taket, överallt.

mannen i svart svarade aldrig på Trollkarlens fråga utan han lät sin huva falla och Trollkarlens skrik ekade igenom de röda salarna så att många tavlor sprack och exploderade i en kaskad av röd vätska. Trollkarlens illusioner skrek även och plaskade runt på golvet samtidigt som de skrek ut sina lungor. då trollkarlen såg ansiktet på mannen i svart så förstod han för några sekunder vilken dåre han varit. hur kunde han mäta sig med en sådan här kraft. den femte budbäraren var sannerligen den mest farliga av dem alla, men snart skulle han inte känna till att det existerade en femte budbärare. Trollkarlen skrek en sista gång innan han sögs in i tomheten.

sedan tystnaden.
därefter kylan.
efter det mörkret.
och tillslut ensamheten.


Den stränge herren Döden log.
Den rättvise herren Verkligheten log.

Den drömmande herren Fantasin grät.

Mannen i svart fällde tillbaka huvan. han tittade runt sig. de röda salarna var fortfarande mycket skadade och förruttnelsen fanns fortfarande kvar, men den kunde inte sprida sig ytterligare. det fanns inget mer han kunde göra här, han hade avslutat det han kommit för. men det fanns flera som fanns på hans lista. det fanns fler platser han var tvungen att besöka.

mannen i svart, dödens femte budbärare, lämnade de röda salarna och gick vidare mot tomheten.


iutdsxcvbnm.

jag minns dig??????????+++


ja

jag minns dig

(säg den där meningen som är så farlig)


men
tänk om du har fel???????????+



????++++++++


trenej

nej

snälla fokusera tankarna
fokus fokusrea nu
ja
nu fokuserar vi

jag kan se ditt ansikte tydligt framför mig nu i  detta ögonblick
gör jag dig större än vad du egentligen är?

tänk vad lätt det vore om jag bara hade hittat på dig
allt hade varit så mycket enklare och ingen hade lidit av det

le då, le för allt som du någonsin gråtit för

(

)

tretertretretretre

(det här är vår tid)


vi gillar vår tid


idag kommer upplösningen av ett händelseförlopp

stackars er som dör

ni vill ju inte dö egentligen

ssiiiii

stäng in det
stäng in det i dig själv

ingen bryr sig
ingen vill bli uppmärksammad
ingen vill känna sig speciell
ingen vill betyda något

???????????????????????


(ja)


stäng dörren till de röda salarna. stäng dörren och låt den förbli förseglad.

(ja)


jag önskar att du brydde dig lite mer


(nej)


men om vi sa såhär att jag faktiskt inte kan ljuga för mig själv en längre tid, skulle du tro på mig om jag sa det?

kom igen sju veckor. det brukar ta tre dagar för mig att glömma en person. inte sju veckor och fortfarande ingen förändring. varför gör jag såhär mot mig själv. vad är det för något inom mig som jag inte kan hanter och bestämma över. varför kan jag inte kontrollera mina egna tankar. kom igen. sju veckor. kom igen.

(hihihiihihihihih)




stäng dörren till de röda salarna, vi blöder. försegla alla in- och utgångar omedelbart, annars kommer de röda salarna att kollapsa.


(snälla säg till honom hur patetisk han är, säg till honom hur allt han någonsin sagt har varit lögn, säg till honom att han inte längre kan ljuga för sig själv för att skapa någon slags sanning, säg till honom att han i hela sitt liv har levt i en fantasi och att det nu börjat sätta sina spår, säg åt honom om han verkligen har fattat tycke för den främmande människan så ska han stänga in den smärtan som inte finns inom honom själv. säg åt honom att han är en lögnare, framförallt.)

säg åt honom att han inte förstår innebörden av kärlek, då kommer han att förstå. först då kommer han att se alla lögner och inse att han hade fel. först då kommer han be om ursäkt till Evigheten.







(tre ter tre ter tre ter ter tre tre tre ter tre )

nej


(två två två två två två tåvå)

ja två

en en två

två (vi)

RSS 2.0