Räckvidd

Dålig dag idag. Är lite besviken på livet. Rätt människor gillar fel människor och ingen av dem lägger märke till mig. Fast det kanske är bäst så. Att sitta på kanten och dingla med benen istället för att hoppa. Jag kanske sitter ett tag till, men snart så måste jag hoppa. Det måste HÄNDA någonting. Det är jättelätt att klaga på livet när det suger, men det är sig själv man ska skylla på. Jag måste göra någonting. Fast jag kan ju inte få rätt människor att ogilla fel människor. Det är bortom min räckvidd. Typiskt. Eller just det, jag måste hitta fler rätt människor som inte gillar fel människor. Varför begränsa sig? Det finns andra människor, fast de finns inte här. Jag hatar motsatsordet. Där. Jag hatar det. För det är så fruktansvärt långt borta. Så avlägset.

Därför vänder jag mig till framtiden. Tänk Fredrik, hur kommer det vara om ett år? Kommer det vara bättre då? Det logiska svaret är att jag inte kommer ha de problem jag har nu. Istället kommer jag ha andra problem. Värre problem kanske. Tänk om man fick ett schema på hur ens liv såg ut. Det här året kommer vara det värsta i hela ditt liv och lika året efter det. Då kanske man skulle bli avskräckad. Man kanske inte skulle vilja leva då, även om det kom tio goda år efter det. Skulle man stå ut? Äh.

Ibland blir det inte som man har tänkt sig på grund av att man inte tänkte alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0