Välkommen, Du Förödmjukade Konstnär. Välkommen till Sane.

Logiken: Vi har en nykomling
Rationalisten: Vad har han för inställning till oss?
Auktoriteten: Vi behöver inte någon ny.
Martin: Han förtjänar ingen plats bland oss.
Alexandra: Vi ska lära oss att älska honom.
Trollkarlen: Är han lättpåverkad?
Glasmästaren: Har han förmågan att skapa?
Patienten: Vill han sitta ned och diskutera saker i lugn och ro?
Vandraren: Eller vill han kanske följa med på en resa för att utforska livets alla hörn?
Isola: Försvinn.
Charmören: Det är så trevligt med nya bekantskaper!
Dåren: Hahahahahahahhahahahaha

Den Förödmjukade Konstnären: Hej.

Rationalisten: Du har alltid funnits här, har du inte?
Den förödmjukade Konstnären: Liksom ni, så har jag alltid funnits här, men idag så avslöjar jag mig för er alla. Jag hoppas att vi ska försöka komma bra överens.
Logiken: Ditt namn är för långt. Vi skall kalla dig Konstnären.
Den Förödmjukade Konstnären (Konstnären): Må så vara. Men minns den rätta innebörden, minns mitt sanna namn, för det kommer att ha stor betydelse i framtiden.
Auktorieten: Vi ska minnas ditt sanna namn, men nu kallas du konstnären.
Konstnären: Idag skriver jag in mitt namn i historien. Jag hoppas att vi kan samarbeta för att hitta ett slags välbefinnande.
Dåren: HAHAHAHAHHAHAHA, NYKOMLINGEN FÖRSTÅR INTE. VI KAN INTE SAMARBETA, TILLSAMMANS UTGÖR VI ENDAST KAOS.
Rationalisten: Han är ung. Det kommer ta tid. Ha tålamod mina kära själar. Ha tålamod.
Alexandra: Jag tycker om honom. Han är så öm och känslig, jag gillar det. Jag hoppas att jag får tillfälle att lära känna honom närmare.
Trollkarlen: Han kan hjälpa oss med illusionerna.

Logiken: Det räcker nu. Tiden står stilla. Vi måste fortsätta. Vi har saker att uträtta. Tänk på era egna mål i livet. Vill ni inte fortsätta mot dem? Vill ni inte kämpa för att nå dem?
Rationalisten: Det finns så många andra nyfödda själar som vill ta del av livet. Ska vi inte lyssna på vad de har att säga? Ska vi inte låta dem vara med och ta stora beslut?
Logiken: Nej. De är ännu för unga. De har inte tillräckligt med erfarenhet av livet. De skulle endast göra dåraktiga beslut som i slutändan skulle såra oss alla. Vi ska tvinga ned våra fiender på knä, inte oss själva.
Konstnären: Jag kan måla en tavla med ord. Det är en av mina kunskaper. Nåväl, accepterar ni mina färdigheter?

Trollkarlen: Ja
Glasmästaren: Ja
Alexandra: Ja
Martin: Nej
Rationalisten: Ja
Logiken: Ja
Auktorieten: Nej
Isola: Nej
Charmören: Ja
Patienten: Nej
Vandraren: Ja
Dåren: HAHAHAHHAHAHAH, NEJ

Logiken: 7 röstar JA, 5 röstar NEJ. Då är det beslutat.
Välkommen, Du Förödmjukade Konstnär.
Välkommen till Sane.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0