Andas

Personifieringen av Kärleken, yttrade sig såhär

"Kan vi inte vänta tills imorgon?"




Personifieringen av Tiden, yttrade sig såhär

"Du kommer att dö idag."




Personifieringen av Glömskan, yttrade sig såhär

"Minns du vad som hände igår?"




Personifieringen av Hatet, yttrade sig såhär

"Jag hatar att jag älskar dig!"



Personifieringen av Skulden, yttrade sig såhär

"Du är oskyldig."


Personifieringen av Dåraktigheten, yttrade sig såhär

"Andas. Den tiden du tillbringar med den människan kommer vara som att hålla andan. Hur länge kan du hålla andan? Sluta med det här. Andas. Andas in mig och allt jag står för."










(om du vill)

tre
inte tre
tre går inte
bara två
om det är tre faller världen samman
det ska den inte göra än
låt den leva ett tag till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0