imorgon=aldrig

(imorgon=aldrig)

(förstod du aldrig det?)



- Imorgon. Imorgon kommer det inträffa.
- Du kan inte säga sådär.
- Jo, för det kommer inträffa imorgon.
- Nej, så är det inte.
- Imorgon kommer allt att redas ut, imorgon kommer allt att ordna sig.
- Vet du egentligen vad imorgon betyder? Det betyder aldrig. Hon vill träffa dig imorgon. Förstår du vad det betyder?
- Nej, hon vill träffa mig imorgon, hon sa det.
- Nej det sa hon inte. Hon sa att hon aldrig vill träffa dig.
- Det kanske ligger någonting i vad du säger. Det finns många imorgon, men bara ett idag. Idag kommer aldrig någonting att hända. Imorgon kommer aldrig att inträffa idag. Förstår du inte hur patetiskt det är? Jag kommer aldrig att kunna göra allt det jag ville göra.


(men ha det i åtanke du tankevandrare vars fotspår inte kan suddas ut av tiden, tänk på det. säg aldrig åt mig att vi ska göra något imorgon, lova det)

(Om du däremot säger att någonting aldrig kommer hända så innebär det att det kommer hända imorgon. Men det finns som sagt många imorgon, det behöver inte just vara imorgon.)

förstår du inte? vi kan ljuga för varandra hela livet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0