Jag förnekar tvivelaktigheten (strand)

"Ja, men det var ju en helt annan sak. Det var inte samma förutsättningar. Ingenting var detsamma."

- Förnekelsen






jag har sett fotspår på stranden
var det dina jag såg?
jag vet att du har vandrat
på dessa sällsamma stigar
men jag vet inte hur långt
du verkligen är beredd att gå
ibland har jag även sett dig dansa
som en skugga så smidig och lätt
men ingen kan dansa igenom livet
inte ens den vackraste av tankar
du kanske borde känna på vattnet
längs stranden som du gick
det är alldeles svalt och skönt
men akta dig för de stora vågorna
de stora tankarna kan knuffa dig omkull
så snälla simma ut
simma ut i det hav som du aldrig förut sett
jag lovar att det blir en vacker resa
jag lovar att du finner nöje i det
men kom ihåg att aldrig titta bakåt
för bakom din axel finns ett ansikte blekt
akta dig för honom
akta dig för hans tjänare
så ska allting gå bra






"Men hur ska jag kunna veta vad hon egentligen tänker? Jag kräver faktiskt några svar på hur det egentligen ligger till. Det är så fruktansvärt svårt att veta."

- Tvivlaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0