Sex månader på botten av havet

Sex dagar på botten av havet


jag tror du förstår vilket hav
du har varit där många gånger
du är nog där just nu
fast jag borde kalla "där" för "här"
fast du kanske inte är på botten
dyk
dränk dig
du kan ändå inte dö
dränk dig
andas in tankarna
se bilderna
se de ord som är inristade på botten
det är inte många människor som har varit där
skrev du någonting där?
eller låg du bara där och andades in vattnet?
dränk dig
du kan ändå inte dö
du har inte bara varit här i sex dagar
du har varit här i sex månader, mer än det
sex månader på botten av havet
håll inte andan, håll aldrig andan
andas
andas in vattnet
du kan ändå inte dö
dränk dig
du kommer aldrig att dö i mina tankar
du kan dö om och om igen
du kommer aldrig att dö i mina tankar
dränk dig
du kan ändå inte dö
på botten av havet är du inte ensam
du är så djupt inom som det går
simma inte upp till ytan
inte efter sex månader på botten av havet
du kan vara i sex år på botten av havet
bara det är mitt hav

snälla

dränk dig bara
du kan ändå inte dö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0