Den tredje mannens uppmaning

"Jag hoppas verkligen att han inte förstår. Han får aldrig förstår. Han får aldrig veta. Då kommer allting falla samman."

- Den tredje mannen


............Nu

nu börjar det

jag känner i hela min kropp hur det börjar

snart kommer det som bryter isen

nu



- Hej. Jag hörde att du vaktade bron till andra sidan.
- Ja jovisst. Det stämmer. Ingen får passera. Det är min plikt att se till att det förblir så.
- Får jag passera?
- Självklart!!!
- Ja.

(det var ju bara en tanke? eller hur???????????????????)

(en tanke en tanke en tanke en tanke en tanke)

(titta hur lätt det är att bryta regler i tankar. det där skulle inte funka på den där andra platsen som vi kallar Verkligheten)

(där kan man inte bryta regler lika enkelt)

(så därför bör man skilja världar åt, och hur gör man det lättast?)

Klyv mig

nu.


- Ifall ni så vänligen låter mig tala till punkt så tänker jag tala om dödens undergång och livets eviga herravälde.
- Men vänta lite, är det inte tvärtom?
- Nej det är det inte. Vi skapade just en ny tanke. Ge den en inriktning om du såväl önskar

(Avbrott)

NEJJUSTDET FÖR DET ÄR JU SÅ LÄTT ATT SKAPA PARALLELLA (jag lär mig aldrig stava till det ordet, jag hoppas jag stavade rätt nu) VERKLIGHETER HIT OCH DIT OCH ALLT JAG KAN GÖRA ÄR ATT SITTA OCH BEGRUNDA MITT VERK OCH TÄNKA "HMMM, KANSKE DET SAKNAS NÅGONTING", NEJJUSTNEJ, DET SAKNADES GEMENSKAP SOM ÄR DET ENDA EN KONSTNÄR INTE KAN SKAPA UTAN INSPIRATION.


Regler. Du talar om regler som om de betydde någonting för dig. Så är självklart inte fallet.

(Regler regler regler regler regler)

(visst reglade du dörren innan du gick?)

skriv ett brev till evigheten där du förklarar dina känslor mot undergången som hela tiden skjuts upp

fyra
fyra plus en

de fyra och den femte

de varslar

men borde inte deras motparter finnas?

?????????????????????+++

(bri)

Shatt


- Hör du melodin, vi är en av de första tankarna i hela världen sdom hör den.
- Ja, visst är det häftigt? Vi kanske aldrig har blivit tänkta förut, men nu blir vi faktiskt tänkta på. Vi får existera ett litet tag till.



Jag skapar. Lyd.


(lyd lyd lyd lyd lyd)

(ord som ekar, varför säger du dessa saker till oss oskyldiga , ord som ekar i fängelset, med dess tjocka väggar. lova att aldrig stänga in oss där för evigt.)

(även om du inte lovar oss så kommer De Fem befria oss när världen går under. du kan inte leva för evigt)

(den som vill leva för evigt måste dö först)

..........................fel

fel fel fel fel fel

(ab)


snälla snälla snälla

(varför står det i så många av mina inlägg ordet "snälla" på slutet, jag har aldrig fattat det. det kanske är en uppmaning till mig att göra någonting)

snälla snälla snälla se Verklighetens sanna ansikte, han ljuger för dig

(uppmaning ekar ekar ekar ekar ekar)

Kommentarer
Postat av: curiosity killed the cat

Jag jag jag är bäst

2011-07-09 @ 20:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0