det är tydligen soligt ute

det är soligt ute

men det är ett blåaktig sken i mitt rum. jag tror det är på grund av min rullgardin. min rullgardin är bra, för den stänger ut omvärlden.

i mitten av ingenstans
titta, någon bjuder upp till dans

fast det har har ingenting med det här att göra. det rimmade bara. jag tyckte det lät bra

det är saker man ser.
fast du ser ju självklart inte. du sydde igen dina ögon. varför gjorde du det? du är medveten om att du är blind. istället för tårar så är det blod. du valde fysisk smärta framför psykisk smärta. jag beundrar dig. okej nej det gör jag inte alls. jag minns när jag sydde igen min mun. jag ångrar det nu, eftersom varje gång jag försöker prata så blöder jag. såret spricker upp igen. det läker aldrig. varje gång jag försöker förmedla en känsla så gör det ont. men inte du. du har valt att inte se den här världen. du har valt att blunda för alla illusioner. jag har inte den viljestyrkan. jag kan inte ignorera dem. okej jag beundrar kanske dig ändå. förlåt mig.

imorgon. imorgon ska bli en bra dag. jag vet vad som kommer hända, för jag har lärt mig att se bakom hörn. jag vet vad som väntar. äntligen kan jag styra det händelseförlopp som jag tidigare bara deltagit i. nu är det jag som skriver reglerna. nu är det jag som bestämmer.

(så jag möter dig där? som vi sa?)

(det som vi har planerat i flera dagar nu. äntligen känns det rätt. hoppas på det bästa nu. får inte misslyckas. allt kommer gå bra. jag kan se hur bra det går. allt ska gå som jag har tänkt mig att det ska gå.)






vissa lögner är så lätta att genomskåda, så ljug inte för mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0