ifall jag bad dig stänga, skulle du då välta bokhyllan?

någon sa att jag inte kan förstå djupa känslor eller att jag inte vet vad kärlek är

är det här materialet för det ni säger?

det jag skriver här?

det här är tankar

tankar är inte synonymt med sanning


jag kanske hittar på allt jag skriver här
jag skriver ju för min egen skull, inte för er


allting som står inom kursivt är tankar
då är alltså det här en tanke om tankar

allt jag skriver här har kanske ingenting att göra med någonting. som pappa när han klipper gräset utanför mitt fönster. det har inte ingenting att göra med någonting, men ändå skrev jag det. jag har aldrig skrivit om sanningen. det finns ingen sanning. bara lögner och illusioner och skådespel. jag ser ju igenom dem själva hela tiden.

det här är inte att älska. det här är att skriva om hur det är att skriva om att älska. det här är inte kärlek. det här är hur det är att skriva om hur det är att skriva om kärlek. ser du skillnaden? ser du vart gränsen mellan tankar, fantasi och verklighet går?

Nu räcker det. Inte mer. Det har pågått länge nog. Det finns vissa regler som måste följas. Söker du sanningen? Prata med mig någon gång. Prata med mig

(så ska jag ljuga för dig och berätta om alla illusioner som jag har och alla personligheter och alla metaforer som jag har kommit på, jag kan berätta allt det där för dig bara du tar tillfället att sätta dig ned i lugn och ro och se mig som en berättare, för jag är en berättare, jag är ingen skådespelare, jag är bara den som berättar hur skådespelaren utför sin akt som är så perfekt oc......)





NU RÄCKER DET. INGET MER. HÄR TAR DET SLUT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0