Snälla gå (det finns inga känslomässiga band som knyter oss samman)

- Hej.
- Snälla gå.
- Varför? Jag vill bara vara med dig ett tag.
- Vi ser inte varandra på samma sätt. Du ser mig som någonting större än vad jag egentligen är. Och för mig är du bara en av alla andra. Du är inte speciell, speciellt inte när du försöker vara speciell. Du gör så mycket för att synas, för att jag ska se dig, men jag vill inte se dig. Jag vill inte prata med dig. Du bara gör dig till.
- Jag vill bara vara med dig. Bara ett litet tag. Snälla. Jag tycker att du är en sådan fin människa.
- Du känner inte ens mig. Vi har pratat några enstaka gånger, det gör det inte till någonting speciellt. Bara för att jag valde att hejja på dig en dag så betyder inte det att jag tycker om dig.
- Men jag vill att du ska tycka om mig. Det skulle göra mig så glad.
- Det fungerar inte så. När jag tittar på dig så känner jag ingenting. Det borde du inte heller göra när du tittar på mig. Vi har ju bara pratat med varandra 2-3 gånger! Varför låtsas du att jag är speciell för dig? Jag är inte det.
- Jo det är du. Jag ser dig tydligare än andra människor. Du kan lysa upp ett helt rum med din närvaro, trots att du är ganska tillbakadragen. Jag blir så glad av att bara se dig, samtidigt som jag blir så ledsen för att jag inte alltid kan vara där och hålla dig sällskap.
- Snälla. Det där betyder ingenting för dig. Du vet det. Du vet inte ens vem jag är. Det finns inga känslomässiga band som knyter oss samman.
- Därför vill jag bara vara med dig. Då kan jag sitta och le hela tiden utan att egentligen ha en orsak till att göra det. Jag vill bara hålla dig sällskap.
- Nej. Snälla gå. Du förstår inte. Jag önskar nästan att du talade sanning, men det gör du inte. Du sitter och fantiserar, som om att jag var den som skulle visa dig lyckan. Att vara med mig innebär inte att vara lycklig. Jag är en hemsk människa och jag är det mot dig just nu också, men jag har inget val. Det här handlar om mig. Jag vill inte vara med dig. Jag vill inte prata med dig. Sluta hitta på anledningar för dig själv att prata med mig. Vi behöver inte vara ovänner. Lämna mig ifred bara.
- Okej, jag tänker gå och jag tänker vara tyst, men jag kommer vara det under protest. Jag kommer fortfarande se dig varje dag och hur du lyser upp min vardag. Det här kommer inte förändra mitt sätt att se på dig, jag kommer bara se dig tydligare. Jag önskar bara att du förstod att du verkligen är speciell för mig.
- Jag tror dig fortfarande inte. Jag litar inte på dig. Du är konstig och påfrestande. Dessutom så känner vi inte ens varandra. Snälla gå nu. Snälla gå bara.



(sluta vänd bort blicken)
(sluta stirra ned i marken)
(sluta låtsas hålla på med din mobil)
(sluta låtsas prata med dina kompisar)
(sluta låtsas blunda där du sitter i solen)
(sluta uttala mitt namn så otroligt vackert)
(sluta ta upp majoriteten av mina tankar)
(sluta existera i mina parallella verkligheter)
(sluta vara så fruktansvärt levande)
(sluta få mig att ta omvägar i skolan för att se dig)
(sluta få mig att sitta kvar längre vid vissa platser i hopp om att du ska dyka upp)
(sluta få mig att känna mig osynlig)
(sluta få mig att skriva alla dessa jävla meningslösa texter som inte betyder någonting)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0