Vi var så unga, men vi är inte äldre idag

Vi var så unga
men vi är inte äldre idag.

Det är så lätt att blicka tillbaka
och se en förändring.

Men det är svårare att blicka framåt
och se den förändring som ännu inte skett.

Jag drömde en dröm igår
jag drömde att du sa "gå med mig"

Och där vandrade vi igenom tiden
vi såg människor skratta och gråta

Vi såg människan och hennes lidande
samtidigt som vi såg lycka i form av en fjäril

En citronfjäril faktiskt om man ska vara noga
denna citronfjäril började vi jaga

Vi ville också finna lyckan vi ville se dess ansikte
men jag såg inte dig när du föll

Jag var för upptagen med att blicka framåt
och fånga den där vackra fjärilen i fjärran

Du skrek åt mig att återvända för dig
men mina tankar befann sig på annat håll

Jakten på citronfjärilen över allt annat sa jag till mig själv
och min kropp revs sönder blodig av alla hinder i min väg

Men mina ögon glänste för äntligen hade jag ett mål
äntligen så hade jag sett lyckan i dess sanna form

En dag så föll citronfjärilen ned och dog
och det var då jag insåg att du också föll

Citronfjärilen hade jagat en citronfjäril själv
och nu föll den utmattad och död

Det var då jag förstod att vi också var citronfjärilar
att vi var blinda av vår sökan denna jakt

Jag vände mig om i livet och sprang tillbaka efter dig
men bara för att finna ett par livlösa vingar

Då slet jag av mina egna gula vingar
och vägrade leva bland andra sökare efter lyckan

I jakten på lyckan så hade jag funnit mig själv
men i all hast förlorat det jag värderade allra mest

Det var också vid denna sorgens tidpunkt
som jag vaknade ur min sällsamma dröm

Jag skakade på huvudet åt denna löjliga vision
som om lyckan förekom i form av en fjäril

Men redan nästa dag så såg jag på en landsväg
hur två citronfjärilar flög tillsammans med blickan i fjärran

Det var som om de var påväg någonstans
men tillsammans denna gång utan brådska

Och det var då jag såg mig själv vilsen i livet
utan några som helst mål och riktningar

Kanske var jag en sådan där citronfjäril
det vackraste som fanns i naturen

Men jag var en citronfjäril med avslitna vingar
vandrandes ensam på en öde grusväg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0